اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه می توان بار خود را به عنوان یک مادر پرمشغله سبک کرد؟

از انجام این همه کار، بصورت روزانه دیگر خسته شدم!

مادران

واقعیت این است که زندگی این روزها برای هیچ والدینی آسان نیست. آن روزهایی که شما می توانستید چندین فرزند را با یک حقوق بزرگ کنید و یکی از والدین، به طور تمام وقت از بچه ها مراقبت می کرد، گذشته است. همه ما زندگی پرمشغله ای داریم اما معمولا فشار روی مادران بسیار بیشتر از پدران است و متاسفانه گاهی اوقات احساس می شود که همه چیز از کنترل خارج شده است؛ اما باید بدانید هرچه بیشتر پیش بروید، باید تعادل بیشتری برقرار کنید.

آیا همه کارهایی که انجام می دهید واقعا اجباری است یا کارهایی وجود دارد که از روی احساس تعهد انجام می دهید، اما از رفاه شما می کاهد؟ در اینجا چند توصیه برای مادران پرمشغله ای که می خواهند کنترل زندگی خود را به دست بگیرند وجود دارد.

کمتر انجام بده، بیشتر به انتها برسان

شما هرگز قرار نیست تک تک کارهایی را که در لیست خود دارید را انجام دهید و این اشکالی ندارد. این امر به ویژه وقتی بچه های شما کوچک هستند صحت دارد. شما می خواهید خانه تان همیشه منظم و تمیز به نظر برسد و هیچ وقت این استاندارد در ذهن شما تغییر نمی کند. این زمانی است که شما باید ذهنیت هرچه خلوت تر، بهتر اتخاذ کنید. هر چه فضای شما خلوت تر شود، نگرانی شما کمتر خواهد بود.

زندگی یا کار در مکانی بهم ریخته باعث سردرگمی و سرخوردگی بیشتر می شود. به جای اتلاف وقت برای سازماندهی چیزهایی که در واقع به آنها احتیاج ندارید، خانه تکانی و دورانداختن آن وسایل به شما این امکان را می دهد که بیشتر وقت خود را روی موارد مهم تر متمرکز کنید.

کارهارا گروه بندی کن

انجام و تلاش برای پیگیری تمام کارهایی که باید در طول هفته انجام دهید بسیار طاقت فرسا است. زمانی را برای برنامه ریزی هفته اختصاص دهید. این کار فقط باید نیم ساعت از کل هفته شما را بگیرد و زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می کند. سعی کنید لیست کارهای خود را به منظور کاهش استرس در طول هفته، به صورت طبقه بندی بنویسید.

انجام کارها را با مراقبت از خود یکی ندانید!

چند وقت است که یک روز را تعطیل نکرده اید تا آن را صرف مراقبت و استراحت خود کرده باشید؟ اگر این کار را نکنید حتما پس از مدتی احساس بیقراری کرده و آرزو می کنید که به جای صرف وقتتان برای بقیه اعضای خانواده، ای کاش سرکارتان بودید! البته که انجام وظایف ضروری است، اما باید برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید نیز وقت بگذارید. اگر مراقب سلامت روح و روان خود باشید، وقت با کیفیت تری را برای بقیه اعضای خانواده خود نیز می توانید بگذارید.

وظایفی را که دوست ندارید به دیگری محول کنید

اگر از نظافت متنفر هستید و توان مالی آن را دارید، فردی را برای نظافت منزل خود استخدام کنید. این به کاهش استرس و ترس شما در هنگام انجام کار خاص کمک می کند. می توانید این روش را برای کارهای دیگر نیز اعمال کنید و کارهایی را که دوست ندارید یا در آن مهارت ندارید را به دیگری بسپارید.

به طور مشابه، سعی کنید با شریک زندگی خود حتما صحبت کرده و وظایف را تقسیم کنید. شریک زندگی شما نیز به اندازه شما در زندگی و بزرگ کردن فرزندان مسئول است؛ پس به جای زنانه مردانه کردن کارها، با مشارکت در امور، برای رشد خانواده خود اقدام کرده و مسئولیت را از دوش یک نفر بردارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد