اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از تمجید کودک خود دست بردارید!

اشتباهات متداول والدین که باید از آنها حتما دور شوید!

والدین کامل

بر هیچ کس پوشیده نیست که والدین بودن یکی از سخت ترین مشاغلی است که تا به حال انجام داده اید. آرزوی والدین کامل بودن، خواسته ای فاجعه بار است که در واقع بیشتر آسیب می رساند تا مفید باشد! شاید زمان آن فرا رسیده است که از این افسانه ها دور شویم تا بتوانیم فرزندانمان را به شیوه ای واقع گرایانه تربیت کنیم.

تعریف و تمجید از فرزندان

اولین اشتباه والدین این است که تلاش دارند دائماً از بچه های خود تعریف کنند. "من لباست را دوست دارم!"، "تو زیبا هستی!" "تو باهوش هستی!"و... پروفسور کارول دوک از دانشگاه استنفورد تحقیقی را با دانش آموزان کلاس پنجمی انجام داد که نشان می داد دانش آموزانی که به دلیل هوش و توانایی ذاتی مورد ستایش قرار می گیرند، بیشتر به عملکرد خوب اهمیت می دهند تا یادگیری، همچنین این گروه از کودکان، علاقه ای به انجام کارهای چالش برانگیز نشان نمی دهند، از وظایف دشوار لذت نمی برند و حتی عملکرد بدتری نشان می دهند! برعکس، دانش آموزانی که به خاطر تلاش مورد ستایش قرار گرفتند، در هر زمینه ای عملکرد بهتری داشتند.

اما این بدان معنا نیست که شما باید به طور کلی از تحسین فرزند خود دست بکشید؛ مهم است که تمجید را بر تلاش او متمرکز کنید، به ویژه برای وظایفی که در آن تلاش کرده اند و پشتکار نشان می دهند؛ در مقابل اینکه فقط "باهوش بودن" و سایر ویژگیهای غیر قابل تغییر وثابت را مورد تحسین و تمجید قرار دهید. این کار به آنها کمک می کند تا بتوانند ذهنیت رشد خود را تقویت کرده و یاد بگیرند که شکست نه تنها اشکالی ندارد، بلکه گامی ضروری در مسیر کلی رسیدن به هدف است.

کنترل فرزندان

اشتباه دیگر والدین امروزی بعنوان والدین خوب، این است که تلاش دارند بسیاری از فعالیتهای فرزند خود را نظارت کنند و نگران آن هستند! این درحالی است که همیشه افراد نسل قبل تأکید دارند که نسل جوان به طور غیرمعمول خراب می شوند یا جوانان معمولاً خودخواه هستند! اما، تحقیقات نشان می دهد که "می توان برعکس این قضیه را مطرح کرد که جوانان امروزی نسبت به والدین خود تحمل بیشتری دارند و به طرز تحسین برانگیزی متعهد شده اند که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند."

کنترل بیش از حد کودکان بیش از آنچه که فکر می کنید می تواند به آنها آسیب برساند. علیرغم این واقعیت که امروزه جرم و جنایت کمتر از نسل های قبل است، اکثر والدین هرگز دوست ندارند به فرزندان خود اجازه دهند آنها با دوستانشان در اطراف محله قدم بزنند. این فرزندپروری به گونه کنترل محور، در واقع برای ذهن در حال رشد، محدودیت ایجاد کرده و در واقع می تواند منجر به مسائلی مانند کاهش شادی و رضایت از زندگی شود.

پس به عنوان والدین، ​​باید این واقعیت را درک کرده و بپذیرید که قرار نیست همه چیز را بدانید و قرار نیست همیشه همه چیز را به طور کامل انجام دهید، چیزی به نام خانواده "کامل" وجود ندارد!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد