اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه: در صورت تعدی از سوی افغانستان از تاجیکستان دفاع می‌کنیم

یکی از دیپلمات‌های ارشد روسی در بحبوحه گزارش‌های خبری درباره آماده شدن یک گروه شبه نظامی تاجیک برای انجام حمله‌ای برون مرزی اعلام کرد، مسکو آماده دفاع از تاجیکستان در صورت بروز حمله و تعدی از سوی افغانستان است.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، تاجیک‌های افغانستان دومین گروه بزرگ قومی افغانستان هستند و اکثریت جمعیت مناطق شمالی این کشور را که هم مرز با تاجیکستان است، تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های خبری روسیه،‌ طالبان با یکی از گروه‌های شبه‌نظامی تاجیک بیعت کرده که ممکن است به داخل تاجیکستان تعدی و حمله کند.

شبکه خبری اینترفاکس روسیه از قول آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه این کشور گزارش داد: تمامی اقدامات و کمک‌های لازم برای تاجیکستان و در صورت لزوم بر اساس چارچوب سازمان معاهده امنیتی جامع فراهم می‌شود.

وی بدون ذکر جزئیات بیشتر ادامه داد: گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه طالبان نمی‌تواند کنترل اوضاع را در شمال افغانستان به دست بگیرد. با این حال، ما هنوز امیدواریم که آنها به وعده‌هایی که داده‌اند مبنی بر اینکه به کشورهای همسایه حمله نکنند، پای‌بند بمانند.

در همین حال، امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان پیشتر نیز طالبان را به نقض حقوق بشر در جریان حمله آنها به ولایت پنجشیر متهم کرده بود.

طالبان در اوت سال جاری میلادی کنترل کابل را به دست گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد