اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ورق در بازار طلا برگشت/ صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

در شرایطی که برخی از سرمایه گذاران بازار و تحلیل گران انتظار داشتند بانک مرکزی رشد نرخ بهره را برای کنترل بحران بانکی متوقف کند فدرال رزرو کنترل تورم را مهم تر دانست و نرخ بهره را افزایش داد ولی شاخص دلار در میان تردیدها رشد نکرد و رنگ دلار پرید و طلا رشد کرد.

به گزارش سایت طلا،به دلیل واکنش تند به تصمیم و بیانیه فدرال رزرو برای نرخ بهره، قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت.

همانطور که انتظار می رفت فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در ثانیه افزایش داد اما بیانیه فدرال رزرو اشاره به "افزایش مداوم" در نرخ ها را حذف کرد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش نسبت به روز گذشته با 33 دلار افزایش به 1978 دلار رسید

قیمت طلا امروزدر حالی افزایش یافت که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه افزایش داد و نشان داد که با توجه به آشفتگی‌های اخیر در بخش مالی در آستانه توقف افزایش‌های آینده است.

قیمت طلا روز گذشته پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو دو درصد افزایش یافت اما نشان داد که ممکن است افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض را پس از سقوط اخیر دو بانک آمریکایی متوقف کند.

بیشتر بخوانید

تصمیمی مهم برای قیمت طلا

طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود و نرخ بهره پایین، شمش بدون بازده را جذاب‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و قیمت شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند کمتر کرد. بازدهی خزانه داری آمریکا نیز کاهش یافت.

شرکت مشاوره و مدیریت سرمایه گذاری Goehring & Rozencwajg انتظار دارد طلا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

یکی از مدیران این شرکت گفت: «"از دیدن قیمت3000 دلار در سال جاری تعجب نمی کنم." زمان آن فرا رسیده است که مردم بخواهند نسبت به طلا خوش بین باشند.»

گورینگ با اشاره به اینکه طلا در اوت ۲۰۲۰ و بار دیگر در مارس سال گذشته به ۲۰۵۰ دلار رسید، گفت: «طلا امسال به بالاترین حد خود خواهد رسید. مدیر اجرایی به این خبرگزاری گفت:« امسال ما از بالاترین سطح تاریخ عبور خواهیم کرد.»

به گزارش سایت طلا،سیاست گذاران پیش بینی می کنند که نرخ بهره در پایان سال ۲۰۲۳ در محدوده ۵.۱ درصد قرار بگیرد. این اقدام فدرال رزرو نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا تورم را خطر مهم تری می داند و سیاست گذاران سلامت و توانایی سیستم مالی آمریکا را در حدی می دانند که در برابر رشته سقوط بانک ها مقاومت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد