اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا در شرایط نابسامان بازار + تحلیل فنی طلا

بازار در شرایط نابسمانی قرار گرفته است و احساسات متناقض بسیاری را تجربه می کند. در این شرایط ارزش شاخص دلار آمریکا در حال کاهش بوده و قیمت طلا افزایش یافته است.

قیمت طلا در دو روز پایانی هفته گذشته توانست رشد قابل توجهی را از خود نشان داده و از محدوده 1720 دلار در اواسط هفته به 1761 دلار در انتهای هفته برسد و در این عدد بسته شود.

ترکیبی از عوامل مانند کاهش بازده خزانه داری ایالات متحده به عدد 1.475 که پایین ترین سطح آن در هفته گذشته به شمار می رود و همچنین کاهش ارزش شاخص دلار به ابتدای کانال 94 باعث افزایش قیمت طلا در هفته گذشته شد.

بازار سهام جهانی نیز عملکرد متناقضی داشته است زیرا شاخص های سهام اروپا بین 0.04 تا 0.84 درصد ضرر داشته اند اما شاخص های اصلی سهام ایالات متحده مانند داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک به ترتیب 1.24 درصد، 0.91 درصد و 0.28 درصد رشد کرده اند.

ایالات متحده هم اکنون درگیر تصویب بسته های زیرساختی است. برخی از نمایندگان دموکرات اعلام کرده اند تا زمانی که بسته مربوط به مالیات را تصویب نشود، از تصویب بسته زیرساختی دولت خودداری خواهند کرد.

از نظر فنی افزایش 40 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته باعث به وجود آمدن شکل جدیدی از سطوح حمایت و مقاومت در بازار شد اما با این وجود قیمت طلا همچنان در روند نزولی قرار دارد چراکه قیمت لحظه ای همچنان بسیار پایین تر از میانگین متحرک روزانه در محدوده 1783 تا 1809 دلار است.

خریداران طلا برای به دست آوردن دوباره کنترل در بازار باید طلا را به بالای سطح 1800 دلار روانه کنند. طلا در این مسیر ابتدا مقاومت 1783 دلاری را در پیش روی خود خواهد داشت و سپس باید از مقاومت 1801 دلاری عبور کند. عبور از این محدوده روند صعودی طلا را بار دیگر زنده کرده و آن را به سمت مققاومت 1809 دلاری سوق خواهد داد.

از طرف دیگر فروشندگان طلا نیاز دارند تا قیمت طلا بار دیگر زیر سطح حمایت کلیدی آن در عدد 1750 دلار قرار بگیرد. در صورتی که این اتفاق محقق شود قیمت طلا ابتدا در عدد 1721 دلار حمایت شده و شکست در زیر این سطح می تواند قیمت را به عدد 1700 دلار برساند. پشتیبانی بعدی طلا نیز در عدد 1687 دلار قرار دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد