اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان تحت فشار شدید + تحلیل تکنیکال

از ابتدای هفته قیمت طلا شرایط نزولی شدیدی را تجربه کرده و به نظر می رسد که این فلز گرانبها هیچ راهی برای تغییر در مسیر حرکت خود و صعودی کردن آن ندارد.

قیمت طلا در میان دلار قوی ایالات متحده آمریکا و همچنین افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده هیچ راهی برای تنفس نداشته و همچنان در حال ادامه دادن به روند نزولی خود است.

از طرف دیگر کاهش نگرانی ها نسبت به تعطیلی دولت ایالات متحده نیز باعث شد تا دلار قوی تر شده و قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کند. هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1729 دلار قیمت دارد که نزدیک به 3 دلار کاهش را در روز تجربه کرده است.

دیگر عاملی که باعث کاهش قیمت طلا در بازار شده تصمیم فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه تا چند ماه آینده و همچنین افزایش نرخ بهره از سال 2022 است که باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا شده و سرمایه گذاران را از این بازار خارج می کند.

با توجه به تحلیل تکنیکال طلا متوجه می شویم که طلا هم اکنون در حال حرکت به سمت نقطه حمایت 1727 دلاری بوده و در صورتی که این سطح حمایتی از بین برود قیمت طلا در پایین ترین نقطه روز گذشته یعنی 1722 دلار پشتیبانی خواهد شد.

ادامه روند نزولی در بازار طلا می تواند قیمت فلز زرد را به سطح حمایت بعدی آن یعنی 1717 دلار برساند و در صورتی که طلا حتی این نقطه حمایت را از دست بدهد، پشتیبانی 1710 دلاری در انتظار آن خواهد بود.

از طرف دیگر قیمت طلا در روند صعودی ابتدا مقامت 1731 دلاری را پیش روی خود خواهد داشت و سپس با نقاط مقاومت 1735 و 1738 دلار مواجه خواهد شد.

در صورتی که طلا بتواند از این نقاط مقاومتی عبور کرده و حرکتی پایدار را بالا تر از آن ها نشان دهد با محدوده مقاومت 1740 تا 1742 دلار مواجه خواهد شد که عبور از آن می تواند روند حرکت قیمت طلا را بار دیگر صعودی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد