اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زیبا ترین کاخ های جهان را ببینید (بخش اول)

کاخ ها یکی از مهم ترین بنا های تاریخی و مجلل در کشور های مختلف هستند که برخی از آنها به موزه تبدیل شده و برخی نیز همچنان میزبان خاندان سلطنتی هستند.

این ساختمان های باشکوه و مجلل عموما سال ها یا قرن ها پیش ساخته شده اند اما همچنان زیبایی خود را حفظ کرده اند و به عنوان با شکوه ترین بنا های هر کشور به شمار می روند.

ما در ادامه قصد داریم برخی از باشکوه ترین و زیبا ترین کاخ های جهان را به شما نشان دهیم که همانطور که گفته شد برخی از آنها امروزه برای بازدید قرار داشته و برخی نیز مانند اولین مورد موجود در لیست همچنان خانه خانواده سلطنتی است.

1. کاخ باکینگهام: این کاخ در شهر لندن و کشور انگلستان قرار دارد محلل زندگی ملکه بریتانیا (هم اکنون الیزابت دوم) و مقر اداری پادشاهی است.

این کاخ ابتدا به شکل خانه ای در سال 1703 برای دوک باکینگهام ساخته شده و بعد ها در اواخر دهه 1820 تبدیل به کاخ و مکانی برای زندگی خانواده سلطنتی بریتانیا تبدیل شد.

2. کاخ شون‌برون: این کاخ فوق العاده بزرگ و زیبا در شهر وین کشور اتریش قرار دارد. این کاخ دارای 1444 اتاق است که آن را تبدیل به یکی از بزرگ ترین کاخ ها در جهان می کند.

امپراتور لئوپولد اول در قرن 17 این کاخ را تبدیل به مکان زندگی خاندان سلطنتی در کشور اتریش کرد و تا پیش از آن به عنوان اقامت گاه تابستانی مورد استفاده قرار می گرفت.

3. کاخ ورسای: در کنار کاخ باکینگهام، یکی از معروف ترین کاخ های جهان، کاخ ورسای است که در نزدیکی شهر پاریس واقع شده و به عنوان اقامتگاه ماری آنتوانت شناخته می شود.

این کاخ که به سختی می توان کاخی بزرگ تر و مجلل تر از آن تصور کرد به زیبایی و تجمل بسیار زیاد خود شهرت داشته و در اوایل قرن 17 بنا شد. این کاه تا انقلاب 1789 فرانسه محل زندگی خاندان سلطنتی این کشور بود.

4. کاخ دلمه‌باغچه (دولما باغچه): این کاخ که در شهر استانبول کشور ترکیه بنا شده است دارای 285 اتاق، 46 سالن و 68 سرویس بهداشتی بوده و به جرات می توان آن را یکی از مجلل ترین کاخ های جهان دانست.

این ملک از سال 1856 تا 1887 و 1909 تا 1922 به عنوان مقر امپراتوری عثمانی خدمت می کرد و تنها 14 تن طلا برای طلا کاری سقف های آن استفاده شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد