اونس طلا2331.92
مظنه15,346,000
18 گرم3,542,600
ارزش سکه34,574,538
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

با خوردن این غذاها از ابتلا به سرطان در امان بمانید

سرطان یکی از مهم ترین بیماری هایی است که سالانه افراد زیادی به آن مبتلا می شوند. بخشی از پیشگیری و درمان این بیماری با خوردن این خوراکی ها امکان پذیر است.

برخی از عوامل خطر که منجر به ابتلا به سرطان می شوند مثل ژنتیک و آلودگی های محیطی از کنترل شما خارج هستند اما در جدول موارد عوامل خطرساز 70 درصد عوامل در کنترل شما هستند از جمله رژیم غذایی.

همانطور که گفته شد تغذیه در این بیماری نقش بسیار مهمی دارد. تغذیه می تواند با تقویت بدن و از بین بردن عوامل سرطان زا مانع از ابتلا به سرطان شود همچنین می تواند در بخش درمان نیز برای تقویت بدن برای مقابله با سرطان بسیار مفید است.

به طور کلی مصرف مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها و پرهیز از مصرف قند و غذاهای فرآوری شده می تواند قدم اول برای دور ماندن از سرطان باشد.

اما برای مقابله با سرطان چه چیزهایی می توانید بخورید:

ویتامین

مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند پرتقال،توت فرنگی،فلفل دلمه ای و سبزیجات برگ سبز تیره برای کاهش ریسک سرطان مری بسیار مفید هستند.

همچنین توت ها حاوی آنتی اکسیدان ویتامین cو اسید الاژیک است و می تواند باعث جلوگیری از تشکیل مواد سرطان زا در بدن شود و رشد تومورها را متوقف کند.

مواد غذایی حاوی لیکوپن مانند گوجه فرنگی،گریپ فروت و هندوانه برای کاهش ریسک سرطان پروستات کارآمد هستند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی آنتی اکسیدانی است که آن را به ثروتمندترین منبع طبیعی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده است.

سبزیجات

سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی،اسفناج و سبزیجات برگ سبز برای کاهش ریسک سرطان معده و مری مفید هستند. این سبزیجات آنزیم های محافظ بدن را افزایش می دهند و از بین برنده مواد شیمیایی ایجاد کننده سرطان هستند. بهتر است این سبزیجات بصورت خام ،بخار پز و نیم پز مصرف شوند .

سبزیجات حاوی کاروتنوئیدها مانند هویج،کلم،کدو حلوایی نیز برای کاهش ریسک سرطان ریه، دهان، حلق و حنجره مفید است. همچنین کاروتنوئیدها باعث محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از سموم میشوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد