اونس طلا2346.4
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

با وجود افزایش روزانه قیمت طلا روند این فلز گرانبها همچنان نزولی است

قیمت طلا با وجود اینکه در روز گذشته یک رشد جزئی را از خود نشان داد همچنان نزولی بوده در پایین ترین سطح یک ماهه خود قرار دارد.

قیمت طلا با وجود اینکه در روز گذشته یک رشد جزئی را از خود نشان داد همچنان نزولی بوده در پایین ترین سطح یک ماهه خود قرار دارد.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1752 دلار قیمت داشته و نزدیک به ده دلار رشد روزانه از خود نشان داده است. هرچند همانطور که اشاره شد با وجود این صعود قیمت، طلا همچنان در پایین ترین قیمت خود از یازده آگوست قرار دارد.

مهم ترین عاملی که باعث رشد قیمت طلا در روز جمعه شد را می توان کاهش قابل توجه ارزش شاخص های بازار سهام دانست. کاهش شاخص های بازار سهام را می توان به دلیل نگرانی ها درباره تنش های موجود حول محور کشور چین دانست که باعث پایین آمدن خطر پذیری در بازار شد.

همراه با این اتفاق قیمت طلا توانست رشد قابل توجهی را شاهد باشد اما با این حال ترکیبی از عوامل مانع از آن شد که طلا بتواند افزایش قابل توجهی را شاهد باشد.

بیانیه جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه و همچنین جلسه بانک مرکزی انگلستان یکی از مهم ترین عوامل کاهشی قیمت طلا در هفته گذشته بودند.

فدرال رزرو اعلام کرد که با توجه به بهبود اقتصادی خرید دارایی را کاهش داده و در نتیجه دلار کمتری چاپ خواهد کرد. همچنین اعلام داشت که از سال آینده استارت افزایش نرخ بهره را خواهد زد.

بانک مرکزی انگستان نیز در اقدامی مشابه با فدرال رزرو اعلام کرد که با توجه به افزایش تورم باید برخی از سیاست های آسانگیرانه را تغییر داد و آنها را محدود تر کرد.

در این میان روز پنجشنبه بازده خزانه داری ایالات متحده نیز رسد قابل توجهی یافت و به بالا ترین سطح خود طی ماه های اخیز رسید و توانست از عدد 1.4 عبور کند. این نیز به نوبه خود باعث شد تا ارزش شاخص دلار افزایش یافته و قیمت طلا کاهش یابد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد