اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گفت‌وگوی نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه سعودی

«فیصل بن فرحان» و «رابرت مالی» در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سایت طلا،حساب توییتری وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار تصاویری، از دیدار شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور با «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد اما اشاره‌ای به گفت‌وگوهای این دو نکرد.

پیش‌تر گزارش شد، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده پنجشنبه در نیویورک نشستی ۹۰ دقیقه‌ای را با همتایان خود در کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار کرد که طبق گزارش روزنامه «نشنال»، ایران و برنامه هسته‌ای آن محور اصلی رایزنی‌های آن‌ها بود.

بر اساس گزارش روزنامه «نشنال»، بلینکن بعد از این جلسه در جمع خبرنگاران مدعی شد پنجره مذاکرات به زودی بسته می‌شود و افزود: هر روز که ایران به انجام اقدامات غیرمنطبق با توافق ادامه می‌دهد ... به نقطه‌ای می‌رسیم که بازگشت به برجام منافع این توافق را بازیابی نمی‌کند.

طبق این گزارش، این ملاقات که در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، اولین باری بود که نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با هم با بلینکن که در ماه فوریه کار خود را به عنوان وزیر خارجه آمریکا آغاز کرد، ملاقات کردند.

وزرای خارجه عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر و «یوسف العتیبه» وزیر مشاور امارات متحده عربی در این نشست شرکت داشتند.

یک منبع گفت که شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی از بلینکن پرسیده «در صورتی که تلاش‌ها برای بازگشت هر دو طرف به برجام متزلزل شود و اگر رفتار منطقه‌ای ایران بدتر شود، برنامه چه خواهد بود؟» این منبع گفت، بلینکن به وزرای خارجه این کشورها اطمینان داد که آمریکا به امنیت خلیج فارس متعهد است، اما هیچ پاسخ روشنی نداد.

شورای همکاری خیلج فارس اخیراً در بیانیه پایانی صد و چهل و نهمین نشست خود در سطح وزرای خارجه به اتهام‌زنی علیه ایران در بحث مذاکرات مربوط به احیای برجام پرداخت و مدعی شد «هر مذاکراتی در آینده باید رفتار تنش‌زای ایران در منطقه، حمایت آن از تروریسم و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا، برنامه موشکی ایران، تأمین امنیت دریانوردی بین‌المللی و تاسیسات نفتی را حل کند و کشورهای شورای همکاری باید در تمام این مذاکرات و دیگر نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این باره حضور داشته باشند زیرا این پرونده به امنیت و ثبات منطقه‌ای مربوط می‌شود».

شورای همکاری بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در توافق هسته‌ای، آنچه «عدم پایبندی ایران به تعهدات و نیز افزایش نسبت غنی سازی اورانیوم» خواند را محکوم کرد و از ایران خواست این اقدام را کنار بگذارد و با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری کامل داشته باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد