اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین شهر های توریستی ایران از نگاه خارجی ها (بخش اول)

ایران به عنوان یکی از کشور های توریستی در جهان شناخته می شود و تا پیش از همه گیر شدن بیماری کووید 19 یکی از مقاصد گردشگری مهم به شمار رفته و سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می کرد.

ایران به عنوان یکی از کشور های توریستی در جهان شناخته می شود و تا پیش از همه گیر شدن بیماری کووید 19 یکی از مقاصد گردشگری مهم به شمار رفته و سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می کرد.

بسیاری از شهر های ایران مملو از جاذبه های گردشگری مختلف هستند که تماشای آنها می تواند لذت بخش بوده و گردشگران را با تاریخ و طبیعت پربار این کشور آشنا کند. ما در ادامه قصد داریم بهترین شهر های توریستی ایران از نگاه خارجی ها را به شما معرفی کنیم.

1. تهران: تهران پایتخت ایران بوده و به عنوان یکی از بارز ترین شهر ها برای مشافرت به ایران شناخته می شود. شهر باستانی ری، شلوغی تهران و کوه های البرز از جمله جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

تهران

2. اصفهان: اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که به عنوان یکی از مهم ترین و تاریخی ترین شهر های ایران شناخته می شود. مساجد، پل ها و دیگر بنا های ساخته شده در این شهر که معماری زیبا و فوق العاده ای دارند آن را تبدیل به زیبا ترین شهر ایران کرده است.

اصفهان

3. شیراز: شیراز شهر شاعران و دیگر زیبایی های ادبی است. بنا هایی مانند حافظیه، سعدیه و ارگ کریمخان این شهر را تبدیل به یکی از زیبا ترین شهر های ایران کرده است. تخت جمشید نیز در این شهر قرار داشته که یکی از یادگار های دوران ایران باستان به شمار می رود.

شیراز

4. ساری: یکی از شهر های ایران که برای جهانیان چندان شناخته شده نیست ساری است. این شهر به دلیل طبیعت زیبای خود گردشگران را جذب کرده و یادگار های تاریخی مانند برج ساعت را نیز درون خود جا داده است.

ساری

5. یزد: شهر یزد برخلاف شهر هایی که تا کنون معرفی کردیم آب و هوایی خشک دارد. این شهر به دلیل معماری منحصر به فرد خود معروف است و زیبایی غیر قابل توصیفی دارد.

یزد

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد