اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

️فرمان تشکیل دولت لبنان امضاء شد

منابع لبنانی اعلام کردند پس از دیدار رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مکلف این کشور سرانجام فرمان تشکیل دولت لبنان امضاء شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از الجزیره، «میشل عون» رئیس‌ جمهور لبنان پس از دیدار با «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه این کشور در بیروت و با حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور فرمان تشکیل دولت جدید را امضا کرد.

️نجیب میقاتی در این دیدار فهرستی متشکل از ۲۴ وزیر را تقدیم میشل عون کرد و رئیس جمهور لبنان نیز اعضای کابینه دولت هفتاد و هفتم این کشور را تایید کرد.

میقاتی: با همه به جز اسرائیل تعامل خواهیم داشت

میقاتی در سخنانی پس از اعلام تشکیل دولت تاکید کرد: ما در شرایط استثنایی و سختی قرار داریم و باید با یکدیگر همبستگی داشته باشیم. تیم ما متشکل از متخصصان است و با جدیت تمام کار خواهیم کرد. همچنین بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر تاکید داریم.

او افزود: ما طرفدار کل ملت هستیم و به عنوان جناحی خاص طبقه‌بندی نشده‌ایم و به سند توافق ملی پایبند خواهیم بود. امیدوارم بتوانیم از فروپاشی لبنان جلوگیری کنیم.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: دولت به نفع لبنان کار خواهد کرد و ما به خاطر کشورمان با همه به جز اسرائیل تعامل می‌کنیم.

فهرست اسامی کابینه جدید لبنان

اسامی وزرا و معاونان دولت میقاتی بدین شرح است:

«سعاده الشامی» معاون نخست ‌وزیر، «بسام مولوی» وزیر کشور، «یوسف خلیل» وزیر دارایی، «عبدالله ابو حبیب» وزیر امور خارجه، «ولید فیاض» وزیر نیرو، «جونی قرم» وزیر ارتباطات، «عباس حلبی» وزیر علوم، «هنری خوری» وزیر دادگستری، «موریس سلیم» وزیر دفاع، «علی حمیه» وزیر حمل و نقل، «فراس الابیض» وزیر بهداشت، «هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی، «ناصر یاسین» وزیر محیط زیست، «مصطفی بیرم» وزیر کار، «امین سلام» وزیر اقتصاد و تجارت، «ولید نصار» وزیر گردشگری، «عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی، «محمد مرتضی» وزیر فرهنگ، «جرج دباکیان» وزیر صنعت، «نجلا ریاشی» وزیر توسعه اداری دولت، «جرج قرداحی» وزیر اطلاعات، «عصام شرف الدین» وزیر رسیدگی به امور آوارگان و «جرج کلاس» وزیر ورزش و جوانان.

میشل عون نیز پیش از این اعلام کرده بود: انتخابات پارلمانی درست به موقع در بهار سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد و ما اطمینان داریم که انتخابات در فضای آزادی و یکپارچگی برگزار می‌شود زیرا زندگی دموکراتیک مستلزم تجدید قوه مقننه و مجریه است.

پس از انفجار بندر بیروت در مرداد سال گذشته و استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، سعد الحریری نخست وزیر مکلف شد، اما الحریری و میشل عون به دلیل اختلافات فراوان نتوانستند برای تشکیل دولت به توافق برسند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرد. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان شد و سعد الحریری بعد از اتلاف وقتی طولانی از سمت خود استعفا کرد.

بعد از استعفای سعد الحریری، نجیب میقاتی جایگزین او شد. نخست وزیر مکلف لبنان از همان فردای نخست وزیری گفتگو‌های خود را با فراکسیون‌های اصلی حاضر در پارلمان لبنان آغاز کرد به امید اینکه بتواند با تشکیل دولت جدید به بن بست سیاسی کشورش پایان دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد