اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت طلا پس از چند هفته افزایش قیمت

طی هفته های گذشته قیمت طلا به شکل پایداری افزایش پیدا کرد اما از روز گذشته روند حرکت طلا معکوس شده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

طی هفته های گذشته قیمت طلا به شکل پایداری افزایش پیدا کرد اما از روز گذشته روند حرکت طلا معکوس شده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

اونس طلا که در هفته ی گذشته‌ تا 1830 دلار رشد کرده بود به زیر 1800 دلار سقوط کرد و تا عدد 1795 دلار کاهش یافت. هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1800 دلار قیمت دارد که 5 دلار افزایش را در روز نشان می دهد.

مهم ترین عاملی که باعث کاهش قیمت طلا در این هفته شد، افزایش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده بود که باعث شد تا ارزش شاخص دلار آمریکا نسبت به دیگر همتایان خود افزایش یابد.

افزایش قیمت طلا در هفته گذشته ناشی از داده های منتشر شده توسط دولت ایالات متحده درباره مشاغل غیر کشاورزی ایجاد شده در آگوست بود که بسیار پایین تر از پیش بینی ها بود.

قیمت طلا با توجه به داده های ضعیف اشتغال افزایش قابل توجهی یافت، اما با این وجود هنوز مشخص نیست که دلیل ضعف داده های مربوط به مشاغل چه بوده و آیا این داده ها بر روی سیاست های فدرال رزرو تاثیری خواهد گذاشت یا خیر.

کارشناسان پیش بینی می کنند که با توجه به وضعیت کنونی بازار قیمت طلا در کوتاه مدت نزولی باشد اما این به معنای نزولی بودن قیمت طلا نمای کلی آن نیست.

طبق گفته تحلیل گران قیمت طلا پتانسیل کاهش تا 1755 دلار را نیز دارا می باشد. افت بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به سطح کلیدی 1700 دلار نزدیک کند.

طی روزهای آینده این هفته بازار جلسه بانک مرکزی اروپا را در پیش روی خود خواهد داشت که می تواند بر روی قیمت طلا و همچنین بازار سهام تاثیر گذار باشد. همچنین داده های مربوط به هزینه های تولیدکنندگان نیز در این هفته منتشر خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد