اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گیاهان دارویی که می توانید خودتان آنها را در خانه پرورش دهید

در جهان حدوده 450 هزار گونه گیاهی وجود دارد که بین 35 تا 70 هزار مورد از آنها به طور خاص برای اهداف پزشکی و دارویی استفاده می شود.

در جهان حدوده 450 هزار گونه گیاهی وجود دارد که بین 35 تا 70 هزار مورد از آنها به طور خاص برای اهداف پزشکی و دارویی استفاده می شود.

امروزه پرورش و نگاه داری از گیاهان مختلف در خانه و آپارتمان رواج بسیار زیادی یافته است. بسیاری از افراد علاقه دارند تا با نگهداری از گیاهان، فضای خانه خود را زیبا تر کرده و از مزایای این گیاهان برای هوای خانه نیز بهره مند شوند.

شما می توانید همین کار را با استفاده از گیاهان دارویی و مفید برای سلامتی انجام دهید که علاوه بر دیگر مزایایی که قبلا اشاره شد، می توانید از آنها برای ارتقای سلامتی خود و درمان بیماری ها استفاده کنید.

1. جینکو بیلوبا (کهن دار): جینکو بیلوبا یکی از قدیمی ترین گونه های زنده درختان بوده و یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب چینی است. اعتقاد بر این است که مزایای سلامتی جینکو از آنتی اکسیدان بالا و خواص ضد التهابی ناشی می شود. مطالعات نشان می دهد که این گیاه می تواند برای زوال عقل خفیف مفید باشد و همچنین می تواند بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد.

جینکو بیلوبا

2. بابونه: بابونه با وجود اینکه بیشتر با دمنوش آن شناخته می شود، هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و چندین مطالعه مزایای آن را در بهبود کیفیت خواب، سطح قند خون و حتی سرطان تیروئید نشان داده اند.

3. اکیناسه: اکیناسه سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل اثرات مفید آن بر سیستم ایمنی بدن ما شناخته شده است. این گیاه می تواند در مبارزه با ویروس ها و عفونت ها مفید بوده و به بهبود سریعتر ما کمک کند. علاوه بر این اضطراب را نیز کاهش می دهد.

4. بابونه گاوی: در حالی که این گل از نظر بصری شبیه به بابونه است، مزایای آن کاملاً متفاوت است. به طور سنتی بابونه گاوی برای درمان تب استفاده می شد اما در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که دارای خواص ضد درد و ضد سرطان است.

بابونه گاوی

5. زنجبیل: شما احتمالاً قبلاً از زنجبیل در آشپزخانه استفاده کرده اید زیرا طعم خوبی به غذاهای مختلف می بخشد. این گیاه همچنین مزایای زیادی برای سلامتی از جمله کاهش وزن و حالت تهوع ناشی از بارداری کمک کند و تسکین درد قاعدگی دارد.

6. رزماری: رزماری مانند زنجبیل مدتهاست که در دنیای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. این گیاه منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است که می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند؛ همچنین نشان داده شده است که افسردگی و اضطراب را از بین می برد و حافظه را نیز بهبود می بخشد.

7. آلوئه ورا: آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده محبوب است که هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات متعدد نشان می دهد که می تواند برای درمان موضعی سوختگی (از جمله آفتاب سوختگی)، تسکین قرمزی پوست و آرام کردن سوزش ناشی از آکنه مفید باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد