اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویتامینی که در این روزهای کرونایی جان شما را نجات می دهد

ویتامین C یک ویتامین ضروری است، به این معنی که بدن شما نمی تواند آن را تولید کند. با این حال، نقش های زیادی دارد و مزایای سلامتی زیادی برای شما به همراه دارد .

ویتامینی که در این روزهای کرونایی جان شما را نجات می دهد

ویتامین C یک ویتامین ضروری است، به این معنی که بدن شما نمی تواند آن را تولید کند. با این حال، نقش های زیادی دارد و مزایای سلامتی زیادی برای شما به همراه دارد .

این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، توت فرنگی، میوه کیوی، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج یافت می شود. میزان توصیه شده برای ویتامین C برای زنان 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم است.

در حالی که معمولاً توصیه می شود ویتامین C خود را از غذاها دریافت کنید ، بسیاری از مردم برای رفع نیازهای خود به مکمل ها روی می آورند.

فلفل

میزان مورد نیاز روزانهاین ویتامین بسته به سن افراد از ۴۰ تا ۱۲۰ میلی گرم متفاوت است و این نیاز در زمان حاملگی و شیردهی افزایش می یابد. افراد سیگاری به روزانه ۳۵ میلی گرم ویتامین C بیشتر از افراد معمولی نیاز دارند.

همانطور که گفته شد منابع طبیعی سرشار از ویتامین c (به ترتیب میزان ویتامین موجود در آن ها) شامل گروه مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت)، انواع فلفل شیرین (قرمز، زرد و سبز)، کیوی، بروکلی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم قرمز، گل کلم و طالبی می باشند.

ویتامین C در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول ها در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مضر موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

ویتامین

ویتامین C همچنین می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را به طور موثر کاهش دهد. این ویتامین می تواند از بیماری های قلبی – عروقی و سکته قلبی و سکته مغزی پیشگیری کند.

این ویتامین تاثیر زیادی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته و موجب تقویتسیستم ایمنی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری زا می شود.

کمبود ویتامین C امری شایع نیست اما افرادی که مقادیر بسیار کمی از ویتامین C (کمتر از 10mg/day) به مدت چندین هفته دریافت کنند می توانند به اسکوروی (scurvy) مبتلا شوند که از علائم آن می توان به خستگی، التهاب لثه، لکه های قرمز یا بنفش روی پوست، درد مفاصل و کم خونی اشاره کرد که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد