اونس طلا2302.52
مظنه14,601,000
18 گرم3,370,600
ارزش سکه32,896,053
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,800,000

تعداد قربانیان کرونا در ایران باز هم رکورد زد

به دنبال تاخت و تاز کرونای دلتا در کشور و روند صعودی بیماری در کشور، متاسفانه در شبانه روز گذشته در کشور ۶۸۴ بیمار کووید - ۱۹ به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به دنبال تاخت و تاز کرونای دلتا در کشور و روند صعودی بیماری در کشور، متاسفانه در شبانه روز گذشته در کشور ۶۸۴ بیمار کووید - ۱۹ به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش سایت طلا و بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۶۸۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۳۲ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان مناسب نیست

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هفته آخر مرداد ماه نیز همانند هفته‌های اخیر مناسب نبوده و به میزان ۳۹ درصد گزارش شده است.

سیما سادات لاری افزود: پروتکل‌های بهداشتی به معنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، تهویه مناسب، عدم حضور در تجمع و رعایت موارد بهداشتی اعلام شده به اصناف است.

وی ادامه داد: متاسفانه در هفته آخر مرداد ماه نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همانند دو ماه اخیر به شدت پایین بوده و با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، به ۳۹.۰۲ درصد رسیده است. این در شرایطی است که این میزان از هفته‌های اول تابستان تاکنون روند نزولی داشته است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان و گیلان گزارش شده است. همچنین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، لرستان، ایلام، البرز، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در بازه ۳۳ تا ۴۰ درصد گزارش شده است. در بقیه استان‌ها این شاخص بین ۴۱ تا ۴۹ درصد گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان‌های هرمزگان، سمنان و خراسان جنوبی و کمترین میزان در استان‌های یزد، گیلان و سیستان و بلوچستان و کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در استان‌های یزد، گیلان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواهش ما از همه هموطنان عزیز این است که همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در تجمع‌ها را رعایت کنند. همه افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نیز باید این موارد بهداشتی را رعایت کنند.

ایران این روزها خیز پنجم کرونا را سپری می کند و این خیز از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز شد.

از زمان شیوع کرونا در ایران (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد