اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

7 محصول غذایی که اشتباه کردید در فریزر نگهداری کردید!

این 7 محصول غذایی را اصلا نباید در فریزر خود ذخیره کنید!

7 محصول غذایی که هرگز نباید در فریزر نگهداری کنید

وقتی غذایی را منجمد می کنید، می توانید برای مدت بسیار طولانی تر از زمانی که به سادگی آن را در یخچال نگهداری می کنید، از آن استفاده کنید. اما آیا می دانستید تعدادی محصولات غذایی وجود دارد که نباید آنها را در فریزر نگهداری کنید؟ هفت محصول غذایی زیر را هرگز در فریزر نگهداری نکنید.

1. تخم مرغ

بسیاری از محصولات غذایی وقتی منجمد می شوند کوچک می شوند اما در مورد تخم مرغ کاملا برعکس است! هرکسی که سعی کرده تخم مرغ را فریز کند ، احتمالاً به این نتیجه رسیده که وقتی تخم مرغ به زیر دمای خاصی می رسد، درون پوسته خود منفجر می شود. پس هرگز این کار را نکنید. اگر مجبور هستید تخم مرغ خود را به هر دلیلی فریز کنید ، ابتدا آنها را پوست بگیرید. به این ترتیب از انفجار تخم مرغ پیشگیری می کنید.

2. پنیر

وقتی پنیر را فریز می کنید نه تنها خیلی منجمد نمی شود ، بلکه بافت خود را نیز از دست می دهد و هنگام برش زدن از هم می پاشد. بنابراین پنیر خود را فریز نکنید.

3. برنج

شاید بدانید وقتی برنج خود را در یخچال نگهداری می کنید، طعم آن تغییر می کند؛ پس ممکن است فکر کنید حتما فریزر مکان بهتری برای نگهداری آن است؛ اما متأسفانه ، این نیز صادق نیست. ذخیره برنج در فریزر فقط باعث می شود که ظرف برنج ما به محض یخ زدایی، به یک ظرف بی مزه ای از برنج تبدیل شود؛ پس بهترین کار این است که برنج را بلافاصله بعد از پخت آن بخورید.

4. ماکارونی

درست مانند برنج ، انجماد ماکارونی نیز کیفیت آن را کاهش می دهد. اگرچه ممکن است این ایده خوبی باشد که در ابتدای هفته یک قابلمه بزرگ ماکارونی بپزید، سپس آن را برای روزهای آینده فریز کنید ، اما بهتر است که این کار را نکنید چراکه پس از یخ زدایی ماکارونی، قوام نشاسته از دست می رود. نتیجه؟ می توانید سس ماکارونی را زودتر درست و فریز کنید و سپس هر بار ماکارونی را جداگانه بپزید.

5. سس مایونز

سس های خامه ای مانند سس مایونز به خوبی منجمد نمی شوند و در اثر انجماد مانند پنیر کلوخه می شود. حیف است، پس فقط آن را در یخچال نگهداری کنید!

6. سیب زمینی

سیب زمینی نیاز به مراقبت زیادی ندارد ، اما قرار دادن آن در فریزر اصلا ایده خوبی نیست. سیب زمینی های نپخته وقتی منجمد می شوند شکل دانه ای به خود می گیرند ، که برای کسانی که سیب زمینی خوب و خوشمزه دوست دارند تقریباً غیرقابل خوردن است.

7. مواد غذایی کنسرو شده

فریز کردن غذاهای کنسروی اصلا ضروری نیست. این قوطی ها حاوی مواد نگهدارنده کافی هستند که دیگر نیازی به یخ زدن آنها نیست، به علاوه اگر یک قوطی کنسرو را در فریزر قرار دهید، احتمال زیادی وجود دارد که منفجر شود پس اگر قوطی را باز کردید اما نمیتوانید تا مدتی همه محتویات آن را مصرف کنید، می توانید غذای باقی مانده را از قوطی خارج کرده و در ظرف دیگری ریخته وسپس درون فریزر خود نگهداری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد