اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا در روز های آینده قیمت طلا صعود شدیدی را نشان خواهد داد؟

طلا در روز های اخیر به دلیل احساس عدم اطمینان موجود در بازار نوسانات بسیاری را از خود نشان داد اما با این حال قیمت آن توانست یک افزایش نسبی را شاهد باشد.

آیا در روز های آینده قیمت طلا صعود شدیدی را نشان خواهد داد؟

طلا در روز های اخیر به دلیل احساس عدم اطمینان موجود در بازار نوسانات بسیاری را از خود نشان داد اما با این حال قیمت آن توانست یک افزایش نسبی را شاهد باشد.

پس از بیانیه کمیته فدرال رزرو و سخنرانی جروم پاول رئیس بانک فدرال آمریکا مبنی بر کند بودن روند رشد و بهبود اقتصاد ایالات متحده، قیمت طلا توانست رشد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و تا 831 دلار صعود کند.

اما پس از آن قیمت طلا تا 1812 دلار کاهش یافت و هم اکنون نیز در عدد 1814 دلار قرار دارد. در حال حاضر همه فعالان بازار در انتظار انتشار داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده هستند تا دورنمای قیمت طلا در کوتاه مدت مشخص شود.

گزارش داده های مربوط به دستمزد و اشتغال ماهانه ایالات متحده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه اعضای فدرال رزرو با دقت آن را دنبال کرده و می تواند تاثیر بسیاری بر روی سیاست های آینده این بانک داشته باشد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که در ماه گذشته 780 هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری از 5.9 به 5.7 کاهش یافته است. همچنین انتظار می رود که میانگین دستمزد ساعتی سالانه 3.9 درصد افزایش یافته باشد.

کارشناسان بر این باورند که اگر داده های مربوط به دستمزد و اشتغال ایالات متحده بهتر از حد انتظار و یا در حد انتظار باشند، می تواند فدرال رزرو را تحریک کند که سریع تر نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام کند.

در این شرایط می توان گفت که فدرال رزرو از چند ماه آینده تغییر سیاست های آسانگیرانه خود را آغاز کرده و همراه با افزایش نرخ بهره واقعی، قیمت طلا نیز کاهش می یابد.

از طرف دیگر ضعیف بودن داده ها می تواند باعث رشد قیمت طلا شود. همچنین اصلاح در بازار سهام نیز باعث بهبود شرایط در بازار فلزات گرانبها شده و می تواند قیمت طلا را تا 1900 دلار نیز افزایش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد