اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زمان هایی که خوردن آب می تواند برای شما خطرناک باشد

شما شنیده اید که خوردن روزانه 8 لیوان آب می تواند برای سلامتی شما مفید باشد با این حال امکان دارد که خوردن آب برای شما خطرناک باشد؟

زمان هایی که خوردن آب می تواند برای شما خطرناک باشد

شما شنیده اید که خوردن روزانه 8 لیوان آب می تواند برای سلامتی شما مفید باشد با این حال امکان دارد که خوردن آب برای شما خطرناک باشد؟

این مسئله وجود دارد که خوردن آب برای بدن انسان امری ضروری است زیرا بخش زیادی از عملکرد های اعضای بدن به وسیله آب کنترل می شود در نتیجه نوشیدن روزانه 8 لیوان آب برای شما ضروری است. در عین حال موقعیت هایی وجود دارد که می تواند شما را از خوردن آب منع کند.

1. بعد از مسواک زدن

از هرگونه غذا یا نوشیدنی برای 45 تا 50 دقیقه بعد از مسواک زدن اجتناب کنید.

مسواک

2. بعداز خوردن برخی از میوه ها

میوه ها رطوبتی دارند که اگر بعد از آن آبمیل کنید باعث می شود این زطوبت اضافیبه معده تحمیل شود و هضم میوه با مشکل رو به رو می شود. میوه با مایعات و اسیدمعده مخلوط شده در شکم فرد تخمیر می شود و منجربه تولید دی اکسید کربن و ایجاد نفخ، گاز معده و درد شکمی می شود.

3.پیش از خواب

همه شما درباره مسئله شب ادراری آگاهی دارید و می دانید این مسئله تا چه میزان می تواند آزار دهنده باشد. همچنبن کلیه ها در طول شب به نسبت روز کندتر کار می کند و به همین علت آب اضافی در بدن باقی می ماند و همین عامل باعث می شود که بدن شما صبح فردا پف کرده باشد.

خواب

4. اگر رنگ ادرار شما بی رنگ است

بی رنگ بودن ادرار نشان دهنده این است که شما در طول روز بیش از اندازه نیاز بدنتان آب نوشیده اید. نوشیدن بیش از اندازه آب ممکن است باعث کاهش سطح سدیم و بروز مشکلات جدی از جمله حمله قلبی احتمالی می شود.

5. حین تمرین ورزشی

نوشیدن مقدار کمی از آب نمی تواند به بدن شما ضرر برساند اما مقدار زیاد آب می تواند مشکل ساز باشد. زیرا ممکن است باعث کاهش الکترولیت بدن، سردرد، حالت تهوعو سرگیجه می شود.به همین دلایل پزشکان نوشیدن آب را بعد ازتمرین ورزشی تمرین می کند.

ورزشی

6. پس از خوردن غذای تند

پس از خوردن فلفل تند و یا هر غذایی که تند است نباید آب بنوشید زیرا کپسایسین باعث می شود که با نوشیدن آب پس از خوردن غذای تند احساس سوزش در دهان و گلو داشته باشید و اذیت می شوید.

7. مصرف به اندازه آب مفید تر است

همانطور که مصرف به اندازه اب مورد مهمی است باید از نوشیدن بیش از اندازه آن خودداری کرد زیرا منجر به بیماری با نام هیپوناتر می شود و علائمی مانند تشنج ، گیجی، سرگیجه و افسردگی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد