اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وال استریت ژورنال: آمریکا به دنبال وضع تحریم های جدید علیه ایران است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد آمریکا در حال بررسی کارزاری تحریمی است که در پی آنچه «نگرانی‌ها از توان رو به افزایش ایران در زمینه موشکی و پهپادی» خوانده شده مطرح می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مقام های آمریکایی اعلام کردند که آمریکا قصد دارد کارزار تحریم هایی علیه توان ایران در زمینه پهپادی و موشک های هدایت شونده به راه اندازد.

به نوشته این روزنامه، آمریکا در سال های گذشته برنامه های موشکی ایران را تحریم کرده اما به گفته مقام های امنیتی غربی، تحریم های جدید، شبکه های تدارکاتی ایران همچون تامین کنندگان بخش های مورد استفاده در ساخت پهپاد و موشک های دقیقِ هدایت شونده را هدف قرار می دهد و می تواند به طور موثرتری آن فعالیت ها را مختل کند.

آنطور که در روایت این نشریه آمریکایی آمده است، مقام های ارشد نظامی و دیپلماتیک آمریکا می گویند شاهد افزایش قابل توجه استفاده از موشک های هدایت شونده و پهپاد علیه نیروها و متحدان آمریکا هستند.

یکی دیگر از مقام های آمریکایی مدعی است: پهپادهای ایران به تهدیدی فزاینده برای متحدان ما در منطقه تبدیل می شوند.

وال استریت ژورنال ادعا کرده که نمایندگان ایران در سازمان ملل به درخواست این روزنامه برای توضیح درمورد این مساله پاسخی ندادند.

بر اساس این گزارش، این کارزار برنامه ریزی شده در حالی انجام می شود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تحریم های نفتی را برای فشار بر تهران به منظور نرم کردن موضعش در مذاکرات هسته ای افزایش دهد.

با این حال، مقام های یاد شده گفتند که تمهیدات مربوط به پهپادها و موشک ها بخش مجزایی از سیاست واشنگتن در قبال ایران است.

موسسه بین المللی مطالعات راهبردی واشنگتن پیشتر در سال جاری در ارزیابی توان موشکی و پهپادی ایران گزارش داد که ایران یک پایگاه تولید داخلی برای هواپیماهای بدون سرنشین خود در صورت مواجهه با کارزار تحریم های آمریکا مهیا کرده است.

این اندیشکده تاکید کرد که سیستم های فرعی و اجزای پهپادها به ویژه موتور و ریزالکترونیک ها همچنان از طریق کانال های غیرقانونی وارد می شود.

این کانال ها و شرکت های فعال در این زمینه ممکن است هدف تحریم های آمریکا قرار گیرند، اقدامی که به گفته تحلیل گران می تواند به اندازه تحریم های تسلیحاتی بین المللی که سال گذشته موعد آن به سر آمد، فلج کننده باشد.

«رابرت سزولدا» استادیار متخصص در مسائل ایران در دانشگاه لودز لهستان مدعی شد: این تحریم ها، زنجیره تامین دفاعی ایران به ویژه واردات از کشورهایی چون روسیه و چین را مختل می کند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود افزود: به گفته مقام های یاد شده، با استفاده از تهدید و اجبار مالی، آمریکا یک راه جایگزین دیپلماتیک برای انجام حملات نظامی به کارخانه های موشکی و پهپادی به دست می آورد، زیرا دولت بایدن درصدد خودداری از رویارویی با ایران و نایبانش در یمن، سوریه و عراق است.

آمریکا در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با خروج یکجانبه از توافق هسته ای، تحریم ها علیه ایران را بار دیگر اعمال کرد. این اقدام آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» مورد انتقاد بسیاری از کشورها و حتی دموکرات ها در آمریکا قرار گرفت.

با وجود وعده «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت این کشور به برجام، اما هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

ایران بارها اعلام کرده که در صورتی که آمریکا به عنوان ناقض اولیه برجام، به تعهدات خود بازگردد، حاضر است اقدامات جبرانی خود پس از خروج آمریکا از برجام را، کنار بگذارد و به تعهدات مندرج در این توافق بازگردد.

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیروز چهارشنبه در گفت و گو با تارنمای مرکز نشر آثار آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب گفت که آمریکایی‌ها بسیاری از خواسته‌های ایران را در مذاکرات احیای برجام نپذیرفته‌اند و برای برداشتن بعضی تحریم‌ها شرط‌ گذاشته‌اند.

به گفته غریب‌آبادی، شرط آمریکا برای خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست «گروه‌های تروریستی»، پذیرفتن بندی از سوی ایران برای انجام گفت‌وگوهای آتی درباره مسائل منطقه‌ای است که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد