اونس طلا2342.78
مظنه14,916,000
18 گرم3,443,300
ارزش سکه33,605,748
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

توجه! خطر مرگ! فقط بلند شو و کمی بایست!

در این مقاله به ادامه خطر نشستن های طولانی مدت برای سلامتی می پردازیم. (قسمت دوم)

فقط بلند شو و کمی بایست!

در قسمت اول این مقاله به خطرات احتمالی شوکه کننده ای که از نشستن طولانی مدت ناشی می شود پرداختیم، حال به ادامه آن می رسیم؛

8. می تواند موجب افزایش وزن شما شود

فقط یک ساعت نشستن می تواند موجب افزایش وزن شما شود مخصوصا هنگامیکه در همین حین تنقلات پرکالری مصرف نمایید؛ چراکه این عدم تحرک سوخت و ساز بدن ما را کند می کند و باعث می شود چربی به طور ناکارآمد به انرژی تبدیل شود.

9. باعث ناراحتی کمر می شود

مهم نیست که چقدر صندلی اداری یا تکیه گاه شما خوب طراحی شده باشد ، پشت و کمر شما از نشستن های طولانی مدت رنج خواهد برد.می توانید یک صندلی خریداری کنید که اختصاصا به شکل پشت شما ساخته شود، اما حتی با این وجود، بازهم باید هر چند وقت یک بار از جای خود بلند شوید و حرکت کنید.

10.می تواند باعث ایجاد واریس شود

نشستن با پاهای خم باعث می شود خون در رگ های شما جمع شود. فشار اضافی باعث تورم ، پیچ خوردگی یا برآمدگی رگهای شما می شود(بیماری معروف به واریس).این یک وضعیت تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند منجر به درد و رگهای غیر جذاب در پشت زانو شود.

11. اگر آن را حرکت ندهید ،از دستش خواهید داد!

افراد مسن که از نظر جسمی مانند گذشته فعال نیستند ،مستعد پوکی استخوان هستند؛ اما نشستن بیش از حد، وضعیت را بدتر می کند زیرا عضلات و استخوان هایی که قبلاً فرسوده شده اند،بعلت عدم حرکت زودتر تحلیل می روند.

12. خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد

ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما نشستن طولانی مدت می تواند منجر به سرطان ، به ویژه سرطان روده بزرگ ، آندومتر یا ریه (بدون در نظر گرفتن سیگار کشیدن) شود.همچنین زنان مسن احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان دارند. تحرک بدنی هیچ کاری برای جلوگیری از سرطان نمی کند ، اما عدم تحرک بدنی موجب ایجاد سرطان می شود.

13. عضلات خود را از دست خواهید داد

کمبود فعالیت بدنی باعث ضعف عضلات ما می شود. بیشتر کارمندان اداری کار فیزیکی زیادی در محل کار انجام نمی دهند ، بنابراین چنین شرایطی موجب کاهش توان عضلات خواهد شد.

14. خطر اختلالات روماتیسمی را افزایش می دهد

اختلالات روماتیسمی مانند آرتروز پس از فرسودگی مفاصل ما رخ می دهد - این یک علامت شایع در بیماران مسن است. با این حال، فقط با نشستن و بی حرکت ماندن می توانیم این روند را تسریع کنیم. پس بلند شو و خودت رو کش بده!

15. و به طور کلی،می تواند موجب مرگ زودهنگام شود!

بله تمام ریسک هایی که در این مقاله ذکر شد، به یک هدف اشاره دارد: مرگ سریع. اگر دیابت شما را مبتلا نکند، ممکن است یک بیماری قلبی عروقی سلامتی شما را تهدید کند. بهتر است هر نیم ساعت یا در همین حدود از روی صندلی های خود بلند شوید و بایستید. شما نیازی به انجام کاری ندارید. فقط بلند شو و کمی بایست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد