اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خیز بیت کوین برای صعود دوباره؛ آیا موفق می شود؟

در معاملات روز یکشنبه بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین 2.8 درصد رشد کرد و نسبت به دیروز 900 دلار افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،سه چهار روزی است که شاهد افزایش قیمت ارزهای مجازی در بازار جهانی هستیم و به نظر می‌رسد، برخی اظهارات در این مسیر بی‌تاثیر نبوده است.

در معاملات روز یکشنبه بازار ارزهای مجازی و در حالی که قیمت بیت کوین دیروز 33 هزار و 700 دلار بود، امروز با 2.8 درصد رشد به 34 هزار و 617 دلار رسید. این قیمت نسبت به هفته پیش 9 درصد رشد کرده و ارزش کل بازار جهانی بیت کوین را به مرز 650 میلیارد دلار رسانده است.

در 24 ساعت گذشته 589 هزار بیت کوین به ارزش 20 میلیارد دلار در بازار جهانی جابجا شده و تعداد بیت‌کوین‌های جهان هم هم‌اکنون به 18 میلیون و 766 هزار و 43 واحد رسیده است.

اتریوم نیز 2 درصد بالا رفت و به 2168 دلار رسید. باینانس کوین اما تغییر چندانی نسبت به دیروز نداشت و هم اکنون 302 دلار خرید و فروش می‌شود. کاردانو 2.1 درصد رشد کرد و 1.23 دلار دست به دست می‌شود.

ریپل اما تقریبا در همان قیمت دیروز 60 سنت در حال جابجا شدن است. دوج کوین رویکرد بیت کوین را در پیش گرفت و 2.3 درصد بالا رفت و هم اکنون 19 سنت داد و ستد می‌شود.

دلایل صعود بیت کوین

به نظر می‌رسد اظهارات اخیر ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا از یک سو و کیتی وود، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری آرک از سوی دیگر از جمله اثرگذارترین عوامل رشد قیمت بیت کوین و ارزهای مجازی بوده است.

در معاملات روز یکشنبه شاهد بودیم که قیمت ارزهای مجازی از سطح متوسط متحرک 50 روزه خود بالاتر رفته و برای پنجمین روز متوالی مثبت شده است. همین هفته پیش بیت کوین در معرض سقوط سنگین قرار داشت؛ چراکه قیمت آن به زیر 30 هزار دلار رسیده بود و کارشناسان و تحلیلگران تکنیکال می‌گفتند، این مسأله می‌تواند باعث ریزش بیشتر قیمت در بازار شود.

اما زمانی که ماسک در یک کنفرانس گفت که وی به دنبال موفقیت بیت کوین است و شرکت اسپیس ایکس متعلق به وی بیت کوین خریده است، شاهد رشد آن بودیم. البته ایلان ماسک اخیرا هم گفته که احتمالا شرکت تسلا دوباره فروش خودرو به بیت کوین را در دستورکار قرار دهد.

کیتی وود هم به شرکت‌ها توصیه کرده که افزودن بیت کوین به سبد دارایی‌های خود را مدنظر قرار دهند.

جک دورسی، سرمایه‌دار آمریکایی و مدیر شرکت‌ اسکوئر هم گفته که بیت کوین یک دارایی مقاوم است.

پانکاج بالانی، مدیرعامل کارگزاری ارزهای مجازی دلتا، اخیرا گفته که برای نخستین بار در چند هفته گذشته ما شاهد نشانه‌های افزایشی در بازار هستیم و انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین تا نزدیک کانال 40 هزار دلار افزایش یابد.

به گفته وی؛ نشانه‌ها حاکی از آن است که سطح 35 هزار دلار برای ماه جولای به عنوان سقف قیمتی بیت کوین عمل کرده، اما در عین حال انتظار می‌رود، طی چند ماه آینده این سطح به حمایت تبدیل شده و بیت کوین وارد حمایت 35 تا 40 هزار دلار شود.

اما یکی از عواملی که رشد ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند تقویت ارزش دلار است. به نظر می‌رسد با کاهش ریسک بیماری کویید۱۹ سیاست‌های پولپاشی فدرال رزرو متوقف می‌شود و این موضوع تقویت دلار را به همراه دارد.

اگرچه واکسیناسیون بیماری کویید۱۹ در سراسر دنیا در حال انجام است اما این بیماری بهبود اقتصاد جهان را مختل کرد و باعث افزایش تورم آمریکا در در یک سال اخیر شده است.

بیت‌کوین بعد از ریزش به زیر محدوده حمایت ۳۰ هزار دلار با افزایش تقاضا همراه شد اما چشم‌انداز کوتاه‌مدت این ارز هنوز نزولی باقی مانده است. با بررسی اصلاحات قبلی بیت‌کوین متوجه می‌شویم که احتمالا این اصلاح حدود یک سال طول بکشد.

این در حالیست که از لحاظ تکنیکال سیگنال‌های مثبت زیادی برای بیت‌کوین وجود دارد.

تحلیلگران delphi digital عقیده دارند میانگین متحرک ۱۲ ماهه به عنوان یک سطح پشتیبانی در حال آزمایش است و افت قیمت بیت‌کوین از این محدوده نشان دهنده نزول بیشتر قیمت این ارز است. از لحاظ تاریخی میانگین متحرک ۱۲ ماهه یک سطح پشتیبانی معتبر برای بیت‌کوین است و اگر این ارز بتواند این محدوده را پشت سر بگذارد می‌توانیم از روند صعودی اطمینان حاصل کنیم.

کوین کلی، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی عقیده دارد بیت‌کوین یک سطح پشتیبانی معتبر در محدوده ۳۰ هزار دلار دارد و اگر این سطح به پایین شکسته شود چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌کوین به شدت نزولی است.

کلی در این رابطه می‌گوید: من فکر نمی‌کنم بازار مانند سال ۲۰۱۷ ریزش سنگین داشته باشد و بعد در همان محدوده بماند بلکه عقیده دارم با توجه به ساختار بازار بیت‌کوین می‌تواند یک نوسان کوتاه‌مدت نزولی داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد