اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان نزولی، طلا دیگر صعود نخواهد کرد؟

طی هفته گذشته قیمت طلا بار ها یک حرکت نزولی را نشان داد اما بهرحال توانست سطوح کلیدی خود را حفظ کند.

قیمت طلا همچنان نزولی، طلا دیگر صعود نخواهد کرد؟

طی هفته گذشته قیمت طلا بار ها یک حرکت نزولی را نشان داد اما بهرحال توانست سطوح کلیدی خود را حفظ کند.

قیمت طلا در روز جمعه با وجود نوسان بسیاری که از خود نشان داد، توانست سطح 1800 دلاری حفظ کرده و بالای آن باقی بماند. هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1801 دلار قیمت دارد و بیش از 5 دلار در روز کاهش یافته است.

مهم ترین عامل حرکت نزولی طلا را می توان عدم وجود اخبار تحریک کننده برای افزایش قیمت آن دانست. طلا برای افزایشی شدن نیاز به اخباری دارد که بتواند به عنوان پشتوانه و کاتالیزوری برای طلا عمل کند.

از طرف دیگر بازار های سهام جهانی همچنان در حال تجربه شرایط بسیار خوبی است. گزارش های مربوط به سود شرکت های آمریکایی نیز باعث شد تا سرمایه گذاران خوش بینی بیشتری نسبت به بازار سهام پیدا کنند.

اما از طرف دیگر باید توجه داشت که عوامل دیگری مانند افزایش موارد ابتلا به همه گیری کووید 19 و همچنین افزایش مدعیان بیکاری ایالات متحده باعث کاهش تمایل سرمایه گذاران نسبت به ورود به بازار می شود.

در بازار های دیگر، نفت خام بالا تر از 70 دلار در عدد 71.70 دلار در حال معامله بوده و در صورتی که رشد بیشتری داشته باشد می تواند انتظارات تورمی را افزایش دهد. بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 1.3 قرار دارد.

از نظر فنی هر دو روند های صعودی و نزولی طلا در یک سطح قرار دارند و طلا برای صعودی شدن لازم دارد تا در ادامه این هفته یک حرکت قوی افزایشی را از خود نشان دهد وگرنه نزولی خواهد شد.

اولین مقاومت پیش روی طلا نقطه 1810 دلار می باشد که عبور از آن طلا را به سمت مقاومت بعدی خود در عدد 1814 دلار خواهد رساند. حرکت پایدار در بالای این سطح می تواند طلا را به سقف مقاومت خود در 1835 دلار برساند.

در طرف دیگر نمودار، طلا در نقطه 1789 دلار پشتیبانی شده و شکست در زیر این سطح می تواند ان را به نقطه حمایت بعدی در عدد 1780 دلار برساند. افت بیشتر طلا را به سمت کف قیمتی ان در 1775 دلار سوق خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد