اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاخ سفید در حال بررسی اعمال تحریم‌های شدید در خصوص فروش نفت ایران است

یک روزنامه آمریکایی نوشته است کاخ سفید در حال بررسی اعمال تحریم‌های شدیدتر در ارتباط با فروش نفت ایران به چین است.

به گزارش سایت طلا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر در ارتباط با فروش نفت ایران به چین است.

به نوشته وال استریت ژورنال آمریکا این اقدام را به عنوان راهی برای ترغیب تهران برای انعقاد توافق هسته‌ای و افزایش هزینه‌های ترک مذاکرات متوقف شده وین می‎داند.

منابع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که یکی از برنامه‌هایی که پیش‌نویس آن در حال تهیه شدن است، این است که فروش نفت ایران به چین –که بزرگترین مشتری نفت ایران به شمار می‌رود- از طریق اعمال تحریم‌های جدیدی علیه خطوط کشتیرانی که به صادرات نفت ایران به چین کمک می‌کنند، متوقف شود.

به گفته این منابع آگاه که وال‌استریت ژرونال به نام و سمت آنها اشاره نکرده است، گام‌های تحریمی جدید در صورتی اتخاذ خواهند شد که مذاکرات احیای برجام شکست بخورد. آنها در گفتگو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که برنامه جدید شامل اجرای سرسختانه تحریم‌های کنونی و یا اتخاذ تحریم‌های جدید و اقدامات قانونی است که هرگونه ارتباط با صنعت نفت و کشتیرانی ایران را ممنوع می‌کند.

یکی از این منابع آگاه با اذعان به اینکه بخش‌های زیادی در اقتصاد ایران باقی نمانده که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته باشد، اظهار داشت: «[ممانعت از] فروش نفت ایران به چین یک غنیمت است.»

به نوشته وال‌استریت ژورنال، این منابع آگاه در عین حال تأکید کرده‌اند که خطر واکنش شدید ایران به تحریم‌های آمریکا در قالب شتاب بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود نیز وجود دارد و به همین دلیل هنوز هیچ تصمیمی در خصوص تشدید فشار بر ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی اتخاذ نشده و گزینه‌های دیگر نیز در دست بررسی قرار دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد