اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار دوباره افزایشی شد، آینده قیمت دلار چه خواهد بود؟

روز گذشته قیمت دلار کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و به نیمه های کانال 24 هزار تومان رسید اما در ادامه بار دیگر روندی رو به رشد را به خود گرفته و افزایشی شد.

دلار دوباره افزایشی شد، آینده قیمت دلار چه خواهد بود؟


روز گذشته قیمت دلار کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و به نیمه های کانال 24 هزار تومان رسید اما در ادامه بار دیگر روندی رو به رشد را به خود گرفته و افزایشی شد.

با سیگنال واشنگتن دلار ابتدا به کانال ۲۴۵۰۰ رفت و سپس به کانال ۲۴۶۰۰ برگشت و همان طور که گفته بودیم مقاومت ۲۴۴۰۰ را با خود داشت.

با توجه به خبر احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای بخشی از فروشندگان به بازار وارد شدند. از طرفی معافیت های تحریمی تازه آمریکا موجب شد تا روند کاهشی گردد ولی با توجه به سینگال پیشخور شده آسیب جدی به روند کانالی دلار وارد نشد.

هرچند این معافیت ها موجب می شود که ایران بخشی از تقاضاهای ارزی را از طریق دارایی های مسدود شده در خارج تامین کند ولی فشار تقاضا از روی بازارساز برداشته می شود و می تواند از دارایی های در دسترس برای مدیریت بازار ارز و مقابله با سفته‌بازان استفاده کند.

البته این بدین معنا نیست که از این ارزها برای پاسخگویی به تقاضای تجاری استفاده کند و همین جمله یعنی اینکه دلار تهران برای برای کاهشی شدن به سوخت قوی تری نیاز دارد.

دلار

کاهشی ها می گویند چنین معافیت هایی یعنی آمریکا حاضر است برای برگشت ایران به برجام از مواضع تحریمی خود به شکل عملی تا حدی عقب‌نشینی کند.

در یک ماه اخیر بیشتر معامله ‌گران عنوان می کردند که مذاکرات به بن‌بست خورده، بازار با توجه به علامت از سرگیری مذاکرات هسته ای، به چنین استنباطی رسید که شرایط برای توافق اصلی و احیای برجام در حال فراهم شدن هست و معافیت های جدید آمریکا، تلقی برگشت به برجام را تقویت کرد.

افزایشی ها می گویند دلار به دور از لغو تحریم ها به دلایل فنی در معرض کاهش قیمت قرار گرفت. زمانیکه حس محدوده مقاومتی ۲۵۲۰۰ شکسته نشد، معامله‌ گران به تدریج از افزایش قیمت ناامید شدند و در موقعیت فروش قرار گرفتند لذا دلار بعد از اسکان موقت در ۲۴۶۰۰ باید به ۲۴۸۰۰ برگردد.

بقای دلار در کانال تعریف نشده ۲۴۶۰۰ یعنی اینکه اخبار سیاسی حمایت ۲۴۴۰۰ را فعال خواهد کرد و عبور از آن، سطح ۲۳۸۰۰ در دسترس خواهد بود.

تا زمانی که دلار بالای محدوده ۲۳۸۰۰ باشد، شانس بازار برای رشد در میان مدت بیشتر خواهد بود و در صورتی که به زیر محدوده یاد شده برود، سیگنال های کاهشی بیشتر فعال خواهند شد.

طلا

با ورود طلا به‌ عدد ۱۸۲۸ دلار یعنی تورم آمریکا، از پیش‌ بینی‌ها پیشی گرفت. به‌نظر می رسد که تورم بحران سال ۲۰۰۸ در آمریکا، دوباره در حال نمایان شدن‌ است تا سکه در کانال ۱۰۶۰۰ و بدون حباب بماند.

با روند دلار و حتی فشار فروش سکه، کماکان سکه حمایت ۱۰۵۰۰ را با خود دارد اونس پرقدرت ۱۸۳۲ دلار، سکه را به میانه های کانال ۱۰۶۰۰ رساند و امروز اونس آمارهای مهمی را با خود دارد که می تواند آن را افزایشی یا کاهشی کند.

اتفاقات پیش بینی نشده دلار تهران می تواند سکه را در محدوده ۱۰۲۰۰ تا ۱۰۵۰۰ تهدید کند و برای اطمینان خاطر محدوده سکه را در محدوده ۱۰۲۰۰ تا ۱۰۸۰۰ تصور می شود.

باید توجه داشت که حباب ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی در این محدوده طبیعی است ضمن اینکه هم اکنون سکه فاقد حباب هست و طلای ۱۸ عیار نیز در مرز ۱۰۵۱ قرار دارد.

سکه

گزارش روزانه قیمت ها نسبت به ساعت 12 روز گذشته

عنوان قیمت امروز قیمت روز گذشته
اونس طلا 1832 دلار 1813 دلار
مثقال طلا 4,578,000 تومان 4,536,000 تومان
سکه امام 10,635,000 تومان 10,510,000 تومان
سکه بهار 10,400,000 تومان 10,300,000 تومان
نیم سکه 5,550,000 تومان 5,500,000 تومان
ربع سکه 3,450,000 تومان 3,450,000 تومان
دلار 24,760 تومان 24,530 تومان
یورو 29,300 تومان 29,000 تومان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد