اونس طلا2338.09
مظنه14,506,000
18 گرم3,348,700
ارزش سکه32,682,018
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,501,000
ربع14,700,000

کاربرد قسمت هایی از وسایل اطرافمان که برای همه پنهان بوده است.(قسمت دوم)

در این مقاله به کاربرد چیزهایی پرداختیم که دلیل آن را نمیدانستید.

امروز بار دیگر آمده ایم تا از کاربرد قسمت هایی از وسایل اطرافتان که هیچوقت دلیل آن را نمیدانستید بگوییم. با ما همراه باشید.

پنجره مشکی درب مایکروفر

شک داریم که شما تابحال مایکروفر خود را از نزدیک بررسی کرده باشید. با این وجود ، به راحتی می توان پنجره مشکی موجود روی درب مایکروفر را مشاهده کرد.دلیل ایجاد این صفحه جلوگیری از خروج میدان های الکترومغناطیسی در مایکروفر است. بدون این پنجره مشکی هم در خطر خواهید بود و هم غذای شما پخته نمی شود.

برجستگی روی دو کلید از صفحه کلید

شاید متوجه ناهمواری های کلیدهای J و F صفحه کلید کامپیوتر شده باشید. ظاهراً برجستگی برروی کلیدها به این خاطر نصب شده اند تا کاربران حتی وقتی چشم به صفحه رایانه دارند بتوانند آن ها را پیدا کنند.اگر می خواهید درست تایپ می کنید، انگشت اشاره سمت راست شما باید روی J قرار داشته باشد و انگشت سمت چپ روی F.با این برجستگی شما نیازی به دیدن صفحه کلید نخوهید داشت.

سوراخ دوربین آیفون

اگر آیفون دارید ، ممکن است متوجه سوراخی کوچک در کنار لنز دوربین شوید. این سوراخ دوربین مخفی نیست. میکروفون است! از زمان معرفی آیفون 5 ، هر تلفن هوشمند با سه میکروفون همراه است. یکی در زیر بلندگو ، دیگری در لبه پایین و آن یکی در کنار لنز دوربین قرار دارد. این جایگذاری ها باعث می شود بدون توجه به اینکه تلفن را در چه وضعیتی قرار داده اید ، صدا را ضبط کنید.

حفره درپوش خودکار

با یک نگاه ممکن است فکر کنید درپوش خودکار مشکلی دارد به این خاطر که بالای آن حفره ی بزرگی دارد. نگران نباشید، این کار طراحی شده است برای اینکه اگر به طور تصادفی درپوش خودکار توسط یک کودک یا بزرگسال بلعیده شد هوا بتواند آزادانه در جریان باشد. چراکه بسیاری از افراد دوست دارند وقتی فکر می کنند درپوش خودکار خود را در دهان بگذارند!

قسمت آبی روی پاک کن

احتمالاً این پاک کن ها را از کودکی به یاد دارید! چرا دو رنگ جداگانه وجود داشت؟ برخی گفتند که قسمت آبی می تواند به پاک کردن نوشته های خودکاری کمک کند، اما حقیقت این است که این قسمت قرار بود روی کاغذهای ضخیم تر و محکمتر استفاده شود؛ برای هنرمندانی که به جای کاغذ دفترچه یا برگه های نازک از انواع خاصی از کاغذ استفاده می کردند طراحی شده بود. چقدر باحال است که یکی از بزرگترین اسرار کودکی خود را بدانید؟

سمت زیگزاگ روی سنجاق سر

سنجاق های سر دارای یک طرف صاف و یک طرف موج دار هستند. غالباً ، از الگوی زیگزاگ به سمت پوست سر استفاده می شود.حقیقت این است که قسمت مواج باعث می شود در تمام روز این سنجاق ها روی سر بمانند.

صفحه های پلاستیکی داخل درپوش بطری

آیا تا به حال به زیر درب بطری نوشابه نگاه کرده و صفحه پلاستیکی را دیده اید؟ ممکن است غیرضروری به نظر برسد ، اما این صفحه دی اکسید کربن را به دام می اندازد و مانع از، از دست دادن گازهای نوشابه می شود. هیچ کس نوشابه بدون گاز را دوست ندارد ، درست است؟

تکه های مربعی روی کوله پشتی ها

ممکن است تصور کنید تکه های مربعی شکل روی کوله پشتی برای زیبایی هستند اما علت دیگری دارد، قرار است در حمل وسایل اضافی به شما کمک کند! می توانید از آنجا سیم ها و رشته هایی مثل هندزفری را که نمی توانید داخل کیف قرار دهید آویزان کنید.

زبانه آینه جلو

امیدواریم هنگام رانندگی منظم به آینه جلو خود نگاه کنید. با این حال ، ممکن است متوجه زبانه پایین آینه نشوید. حتی اگر متوجه آن هم شده باشید بازهم کاربرد آن را متوجه نشده باشید. این زبانه به شما امکان می دهد تا موقعیت آینه را تغییر دهید تا از افتادن نور چراغ ماشین های عقبی جلوگیری کنید.درواقع باعث انحراف نور می شود بدون اینکه شما را از دیدن آنچه در پشت اتومبیل اتفاق می افتد بی خبر نگه دارد.

تکیه گاه سر قابل جدا شدن اتومبیل

در سفرهای خانوادگی ، احتمالاً در صندلی عقب نشسته اید. حتماً از روی بی حوصلگی با تکیه گاه جلوی خود بازی کرده اید و متوجه شده اید می توانید آن را از صندلی بیرون بیاورید. دلیل این امر، آن است که در صورت اضطرار بتوانید از میله های فلزی برای شکستن پنجره ها استفاده کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد