اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضد آفتاب ها دوست پوست شما هستند یا دشمن؟

ضدآفتاب ها یکی از مهم ترین اساسی ترین لوازم آرایشی و مراقبتی هستند که استفاده از آن ها بسیار توصیه شده است.

ضد آفتاب ها دوست پوست شما هستند یا دشمن؟



ضدآفتاب ها یکی از مهم ترین اساسی ترین لوازم آرایشی و مراقبتی هستند که استفاده از آن ها بسیار توصیه شده است.

ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر نور مضر خورشید محافظت کند و مانع از حساسیت، اگزما، قرمز شدن پوست شما شود. نور مضر خورشید می تواند در بلند مدت و در اثر عدم مراقبت از پوست موجب سرطان پوست شود.

ضدآفتاب ها دارای دو نوع شیمیایی و فیزیکی هستند. ضد آفتاب های فیزیکی مناسب پوست های حساس، کودکان و خانم های باردار است که فاقد هرگونه ماده شیمیایی است و بر روی پوست مانند آینه عمل می کند و اشعه تابیده شده به پوست را بازتاب می کند.

کودکان

در مقابل ضد آفتاب های شیمیایی حاوی مواد شیمیایی هستند که نور را بازتاب نمی دهند بلکه ذرات نور را جذب می کنند و به مرور زمان آن ها را کوچک کرده تا در نهایت ازبین می بروند و در واقع در سلامت پوست شما حل می شوند.

اکثر ضد آفتاب ها شیمیایی هستند و ضد آفتاب های فیزیکی نیز با توجه به رد سفیدی که از خود بر روی پوست باقی می گذارند قابل شناسایی هستند. به همین علت اکثر افراد علاقه ای به ضد آفتاب های فیزیکی ندارند در صورتی که این ضد آفتاب ها محافظ بهتری هستند.

ضدآفتاب

در هنگام خرید ضدآفتاب به این نکته توجه داشته باشید که حتما از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت کند. UVA باعث پیری زودرس پوست و UVB به پوست نفوذ می کند و باعث التهاب و سوختگی می شود.

همچنین این مسئله که SPF بالا در ضد آفتاب تاثیر چندانی در محافظت بیشتری از پوست ندارد بلکه ضد افتاب های با SPF بالا در شرایط خاص استفاده می شوند و در شرایط عادی استفاده از SPF بالای ۵۰ می تواند باعث ایجاد حساسیت شود در نتیجه از ضد افتاب هایی با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنید.

استاندارد استفاده از ضد آفتاب دو و نیم بند انگشت برای ضورت و گردن می باشد که در صورت استفاده از ضد آفتاب های رنگی استفاده از این مقدار رنگ بدی به صورت می دهد. پس بهتر است از ضد آفتاب های بدون رنگ استفاده کنید و سپس بر روی آن کرم پودر بزنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد