اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

پیش‌بینی قیمت دلار امروز هشتم تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار در طول امروز سه‌شنبه کار سختی نیست؛ به احتمال زیاد با توجه به رشد قیمت‌ در معاملات پشت خطی شب گذشته، در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

پیش‌بینی قیمت دلار در طول امروز سه‌شنبه کار سختی نیست؛ به احتمال زیاد با توجه به رشد قیمت‌ در معاملات پشت خطی شب گذشته، در بازار آزاد شاهد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی دلار خواهیم بود و در همان معاملات ابتدای صبح، دلار آزاد به کانال ۲۵ هزار تومان راه پیدا می‌کند

به گزارش سایت طلا،قیمت دلار در بازار آزاد امروز هشتم تیر ماه کاملا آمادگی ورود به کانال ۲۵ هزار تومان را دارد. این اتفاق می‌تواند به پشتوانه وقایع رخ داده در بازار معاملات فردایی یا پشت‌خطی رخ دهد که شب گذشته تا حدود ساعت ۲۴ ادامه پیدا کرد و در جریان آن دلال‌ها قیمت دلار را به‌صورت عمده بین خودشان تا حدود ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش دادند.

قیمت دلار دیروز دوشنبه هفتم تیرماه در معاملات پشت‌خطی با عدد ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز شده بود و در کمترین حالت به ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان رسید، اما حدود ساعت ۲۴ یعنی وقتی که بیشتر مردم جلوی تلویزیون مشغول تماشای بازی فرانسه و سوییس در چارچوب رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بودند، دلال‌ها همچنان بین خودشان دلار دست به‌دست می‌کردند. آخرین قیمت اعلام شده در این بازار عدد ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان بود.

وقتی معاملات پشت خطی به‌چنین عددی رسیده، یعنی امروز بازار آزاد این پتانسیل را دارد که کار خود را با افزایش قیمت شروع کند. اسکناس آمریکایی دیروز با ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد، تا ظهر به ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده و وقتی عقربه‌های ساعت روی پنج عصر ایستاد، قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. از همان زمان می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم امروز دلار در بازار آزاد یکبار دیگر کانال ۲۵ هزار تومان را فتح خواهد کرد، حتی وقتی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ یعنی درست وقتی که بازار آزاد هم به پایان کار خود نزدیک می‌شد، قیمت دلار ۱۰۰ تومان افت کرد و به ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، این پیش‌بینی همچنان به قوت خود باقی بود.

صرافی ملی، در تمام مدتی که دلار در بازار آزاد جست‌وخیر می‌کرد، ناامیدانه تلاش کرد حداقل از افزایش فاصله قیمت دلار دولتی و دلار بازار آزاد جلوگیری کند و مانع منفعت بی‌حساب و کتاب دلالانی شود که با تشکیل صف جلوی صرافی‌های منتخب، قصد داشتند سهمیه دو هزار دلاری را با نرخ دولتی خریداری کنند و در بازار آزاد با نرخ بالاتر بفروشند.

اطلاعات نشان می‌دهد دلار ابتدای روز دوشنبه هفتم تیر، در صرافی ملی ۲۴ هزار و ۳۸ تومان قیمت داشته است. در همین زمان در بازار آزاد قیمت اسکناس آمریکایی به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسید. پس افزایش قیمت دلار در صرافی ملی ضروری به‌نظر می‌رسید، اما این کار آرام آرام انجام شد؛ به این ترتیب که ابتدا در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه قیمت دلار در صرافی ملی به ۲۴ هزار و ۱۴۱ تومان رسید، بعد در ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه شاهد افزایش قیمت دلار در صرافی ملی تا ۲۴ هزار و ۲۶۵ تومان بودیم و نهایتا تا ساعت ۱۲ و ۳۸ دقیقه ظهر، صرافی ملی قیمت دلار را به ۲۴ هزار و ۴۲۸ تومان افزایش داد تا نسبت به قیمت دلار بازار آزاد در همان زمان حدود ۳۰۰ تومان اختلاف داشته باشد. این ۳۰۰ تومان برای بانک مرکزی عدد مهمی است، چون همانطور که گفتیم یک سری از دلال‌ها هر روز با اجاره کردن کارت ملی افراد، سهمیه دو هزارتایی دلار دولتی را خریداری می‌کنند و با فروش آن به نرخ آزاد، حدود یک میلیون تومان سود بی‌زحمت می‌برند. اگرچه در حال حاضر سود این کار به حداقل رسیده و حدود ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

سرنوشت قیمت دلار امروز سه‌شنبه به موضوعات مختلفی بستگی دارد؛ به احتمال زیاد در نهایت با توجه به رشد قیمت در معاملات پشت خطی، در بازار آزاد امروز شاهد افزایش ۱۵۰ هزار تومانی دلار خواهیم بود و در همان معاملات ابتدای صبح دلار آزاد به کانال ۲۵ هزار تومان راه پیدا می‌کند. آخرین بار در فروردین ماه شاهد حضور دلار در این محدوده بودیم و اگرچه تلاش‌های قبلی برای تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان ناکام مانده بود اما با توجه به حجم اخبار منفی درباره توافق برجام به‌نظر می‌رسد این بار در صورت کانال‌شکنی، دلار به راحتی تسلیم خواهد شد و حداقل برای مدتی دو دستی به کانال ۲۵ هزار تومان می‌چسبد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد