اونس طلا2215.99
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بایدن ۲۸ شرکت چینی را تحریم کرد

رئیس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، ۲۸ شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه‌گذاران آمریکایی اضافه کرد.

به گزارش ساین طلا، دولت آمریکا شامگاه پنجشنبه ۲۸ شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه‌گذاران آمریکایی اضافه کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری اجرایی، این شرکت‌ها را به بهانه ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه قرار داده است. با این دستور، شرکت‌های آمریکایی از مراودات تجاری با شرکت‌های مذکور منع می‌شوند.

این در حالی است که امروز (پنجشنبه) «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا درخواست کرد «کار کثیف» سرکوب شرکت‌های متعلق به دیگر کشورها به بهانه محافظت از امنیت ملی را متوقف کند.

در حال حاضر تنش میان آمریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال ۱۹۷۹ رسیده است. بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ترامپ مدعی شد چین مقصر اصلی این اتفاق است.

ترامپ در راستای افزایش تخاصم علیه چین، مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان است، در لیست سیاه آمریکا قرار داد.

بر اثر این تحریم‌ها، شرکت‌های چینی مذکور دیگر نمی‌توانند به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد