اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انجام این کارها حتی یک تار مو هم بر سر شما باقی نمی گذارد

مراقبت های تخصصی و غیر تخصصی بسیاری وجود دارد که شما می توانید برای موهای خود به کار بگیرید. برخی از این مراقبت های خانگی که دوستانتان به شما معرفی می کنند کاملا غیر واقعی است و آسیب جدی به موهای شما وارد می کند.

انجام این کارها حتی یک تار مو هم بر سر شما باقی نمی گذارد


مراقبت های تخصصی و غیر تخصصی بسیاری وجود دارد که شما می توانید برای موهای خود به کار بگیرید. برخی از این مراقبت های خانگی که دوستانتان به شما معرفی می کنند کاملا غیر واقعی است و آسیب جدی به موهای شما وارد می کند.

در این مطلب برخی از مراقبت های غیر تخصصی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند باعث ایجاد آسیب جدی به موهای شما شوند.

1. شستن موها با استفاده از تاید

تاید یک ماده کاملا قلیایی است و باعث خشک شدن پوست و موی سر می شود. این خشک شدنموها باعث پف کردن و حجم گرفتن آن ها می شود که برخی به اشتباه فکر می کنند موهای آن ها پرپشت شده اشت اما در بلند مدت باعث ریزش مو می شود.

تاید

2. استفاده از مایونز برای کراتینه کردن موها

یک شرکت تولید کننده کراتینه مو به نام مایونز وجود دارد و بسیاری از افراد به اشتباه این نام تجاری را با سس مایونز اشتباه می گیرند و تصور می کنند می توانند برای کراتینه کردن موهای خود از سس مایونز استفاده کنند. استفاده از سس مایونز باعث خشکی شدید موهای و ایجاد شوره سر شود. این ماده می تواند موهای شما را نابود کند.

3. استفاده از شامپو بچه بر موهای بزرگسالان

این یک تصور کاملا اشتباه است که شامپو بچه ملایم تر است و شما می توانید برای موهای خود از آن استفاده کنید PH موجود در این شامپو متناسب موهای بچه است. PH موجود در این شامپو به این دلیل برای استفاده بزرگسالان مناسب نیست که پوست سر نوزادان چربی ندارد و PH ملایم تری دارد اما پوست سر افراد بزرگسال چربی تولید می کند در نتیجه برای پاکیزگی نیاز به شامپوی قوی تری دارند.

شامپو

4. خاصیت درمان کنندگی کراتینه

کراتینه به هیچ عنوان خاصیت درمان کنندگی ندارد بلکه در صورت استفاده از مواد مرغوب و یک کراتینه کار حرفه ای به مدت کمتر از یک سال موهای شما را زیبا نگه میدارد و پس از این مدتمی توانی کراتینه را مجددا تمدید کنید در صورتی که از کراتینه کار مواد مرغوب استفده نکنید ساقه مو آسیب دیده و مجبور می شوید آن را کوتاه کنید و همچنین موجب چرب شدن پوست سر و ریزش مو می شود.

5. تقویت موها با کوتاه کردن آن ها

اگر مبتلا به ریزش مو هستید باید علت اصلی آن را متوجه شوید زیرا کوتاه کردن مو تاثیری در درمان ریزش مو ندارد بلکه تنها قسمت های خشک و آسیب دیده را حذف می کنید و این کار باعث پرپشت بنظر رسیدن موها می شود.

کوتاهی مو

6. استفاده از نوشابه برای لخت کردن موها

بسیاری از افرادی که از نوشابه برای لخت کردن موهای خود استفاده کرده اند بر این باورند که نوشابه هیچ تاثیری ندارد. PHنوشابه 2/8 است که نشان دهنده اسیدی بودن آن است در صورتی که PH مناسب پوست و موی سر بین 5 تا 7 است. استفاده از نوشابه در بلند مدت به پوست و موی شما آسیب می زند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد