اونس طلا2197
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صف فروش در بازار خودرو

در حالی که یک هفته‌ از اعمال مصوبه مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات و اعلام قیمت‌های جدید می‌گذرد، اما بازار خودرو اعتنایی به این افزایش قیمت نکرده است.

در حالی که یک هفته‌ از اعمال مصوبه مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات و اعلام قیمت‌های جدید می‌گذرد، اما بازار خودرو اعتنایی به این افزایش قیمت نکرده و به سبب اینکه تعداد فروشندگان خودرو بیش از خریداران است، لذا تقاضای کاذب ایجاد نشده و قیمت‌ها نسبت به پیش از اعلام قیمت‌های جدید خودروسازان تغییری نکرده است.

به گزارش سایت طلا ، ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت صادر شد. این افزایش قیمت براساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و در نهایت پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری محاسبه شده که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

براساس مصوبه مذکور، به قیمت محصولات گروه ایران‌خودرو بطور متوسط ۸.۲ درصد و به محصولات گروه سایپا بطور متوسط ۸.۹ درصد افزوده شده است. در شرایطی که دو خودروساز بزرگ چندان از میزان افزایش قیمت‌ها رضایت نداشتند و خواستار تغییر مصوبه شورای رقابت و افزایش بیشتر قیمتها بودند، در نهایت پس از گذشت حدود ۲۰ روز از تصویب مجوز افزایش قیمت‌ها، این مصوبه به خودروسازان ابلاغ و افزایش قیمت‌ها از ابتدای هفته‌ای که گذشت، لحاظ شد.

به یاد داریم که هر زمان قیمت‌های رسمی خودروها افزایش یافت، بازار هم به‌تبع آن قیمت‌ها ر ا بالا برد؛ اما این بار علیرغم اینکه از ابتدای هفته قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز اصلی اعلام شده است، بازار خودرو واکنشی نشان نداد و تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

در این رابطه، سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، از آرامش در بازار خودرو خبر داده و اظهار کرد: افزایش قیمت محصولات در کارخانه تاثیری بر قیمت‌ها در بازار خودرو نداشت و همچنان آرامش بر بازار خودرو حاکم است. ضمن اینکه نوسانات ارزی کم شده و افزایش قیمت ارز نداریم؛ بنابراین تقاضای کاذب نیز در بازار شکل نگرفته که بخواهد قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند.

وی افزود: در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو کم است و تنها محدود به تقاضاهای مصرفی است؛ هیچ تقاضای کاذبی به لحاظ سرمایه‌گذاری در بازار خودرو وجود ندارد و اگر معامله‌ای انجام شود، توسط مصرف‌کننده های واقعی است. برخی به امید آنکه ریزش بیشتری در نرخ ارز شکل گیرد، منتظر هستند تا خرید خود را با قیمت‌های پایین تر انجام دهند.

آنقدر که فروشنده در بازار هست، خریدار نیست

این مقام صنفی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه در شرایط فعلی بیش از آنکه خریدار در بازار وجود داشته باشد، فروشنده دیده می‌شود، ممکن است صاحبان خودرو قیمت‌ها را در سایت‌های فروش افزایشی ثبت کنند اما معامله حقیقی به جز در موارد معدود و برای تامین نیاز به خودرو مصرفی، در بازار شکل نمی‌گیرد.

موتمنی در رابطه با میزان عرضه به اندازه خودروسازان به بازار نیز گفت: آماری به صورت مکتوب که بیانگر میزان کم و زیاد شدن عرضه باشد، در اختیار نیست اما بصورت کلی می‌توان گفت که اگر عرضه به اندازه کافی از سوی خودروسازان به بازار تزریق می‌شد، فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر و کمتر می‌شد؛ ضمن اینکه از ابتدای سال جاری همچون ماه‌های پایانی سال گذشته، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد. اگر عرضه به بازار زیاد بود، فاصله این دو قیمت کمتر بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه معامله چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد، قیمت‌ها نسبت به دو- سه هفته گذشته تغییری نداشته و همان قیمت‌های هفته آخر اردیبهشت ماه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد