اونس طلا2379.98
مظنه16,626,000
18 گرم3,838,100
ارزش سکه37,458,378
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,950,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

اتحاد قوی سامسونگ و گوگل برای رقابت با اپل واچ

گوگل اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری سامسونگ، سیستم عامل ساعت های هوشمند خود یعنی WearOS را به صورت جدی ارتقاء دهد و آن را با سیستم عامل ساعت های هوشمند سامسونگ یعنی Tizen ترکیب کند.

اتحاد قوی سامسونگ و گوگل برای رقابت با اپل واچ


گوگل اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری سامسونگ، سیستم عامل ساعت های هوشمند خود یعنی WearOS را به صورت جدی ارتقاء دهد و آن را با سیستم عامل ساعت های هوشمند سامسونگ یعنی Tizen ترکیب کند. 7 سال قبل گوگل از سیستم عامل خود که مشتقی از اندروید بود برای ساعت های هوشمند رونمایی کرد تا با اپل واچ رقابت کند اما با اینکه اپل واچ بسیار محبوب شد، اما سیستم عامل گوگل انچنان که باید و شاید مورد اقبال واقع نشد.

این شکست دلایلی مختلفی دارد که از جمله آنها عدم امکان شخصی سازی پوسته این سیستم عامل توسط شرکت ها، اپدیت نشدن آن به اندازه کافی توسط گوگل و نبود سخت افزار مناسب و بهینه برای آن را میتوان نام برد به طوری که کوالکام پردازنده ای که برای این ساعت ها اماده شده بود از تکنولوژی بسیار قدیمی بهره مند بود، از نظر مصرف انرژی نیز آنچنان که باید بهینه نبوده و در مقابل چیپ های اپل برای ساعتهای هوشمند خود عملا بیشتر شبیه یک شوخی به شمار میرفت.

اپل

به همین دلایل، سامسونگ هم اقبالی به این سیستم عامل نشان نداد و تصمیم گرفت از سیستم عامل خود یعنی تایزن برای ساعتهای هوشمند خود استفاده کند. ساعت های هوشمند سامسونگ از سخت افزار خوبی استفاده میکردند و از پردازنده اگزینوس استفاده بهره مند بودند که از پردازنده هایی که کوالکام برای ساعتهای هوشمند اماده کرده بود، به مراتب سریعتر و بهینه تر بودند.

این رویه باعث موفقیت نسبی سامسونگ در بازار ساعتهای هوشمند با داشتن رتبه ای بعد از اپل شد اما مشکلی که ساعت های سامسونگ با آن رو به رو بودند بیشتر به این دلیل بود که کسی حاضر نبود برای این ساعت ها برنامه ای طراحی و منتشر کند و کمبود شدید اپ های مختلف در آنها به شدت حس میشد به خصوص زمانی که گوگل به عنوان شرکتی که اپ های محبوب زیادی را دارد، هیچ وقت حاضر نشد برای این ساعت ها اپ هایی را طراحی و منتشر کند.

اتحاد سامسونگ و گوگل پس از مدت ها

حالا گوگل و سامسونگ متحد شدند تا بتوانند نقص های نرم افزاری و سخت افزاری خود را برطرف کنند. بدین صورت سامسونگ سیستم عاملی خواهد داشت که اپ های مختلف را با خود به همراه دارد و گوگل به سخت افزار مناسب مانند پردازنده های بهینه اگزینوس برای ساعتهای هوشمند و تخصص سامسونگ در ساخت ساعتهای هوشمند دست پیدا خواهد کرد. در واقع سامسونگ قابلیت های مختلف تایزن را به WearOS (که از این به بعد صرفا Wear نام دارد) خواهد آورد و از این زمان به بعد سامسونگ دیگر هیچ ساعت هوشمندی را با تایزن نخواهد ساخت و ساعتهای جدید این شرکت از سیستم عامل Wear گوگل استفاده خواهند کرد.

ساعت هوشمند

نتیجه سیستم عاملی هست که اپهای مختلف مثل گوگل مپ، یوتوب موزیک و اسپاتیفای را با خود به همراه دارد، 30 درصد سریعتر هست و عمر باتری بیشتری به ساعت ها خواهد داد. علاوه بر این Fitbit (که گوگل چند ماه اخیر اقدام به خرید آن کرد) نیز قابلیت ها و تکنولوژی های مختلفی را به این سیستم عامل جدید خواهد آورد. گوگل همچنین امکان استفاده از پوسته اختصاصی رو ازاد کرده است تا شرکتها بتوانند ساعت هایی متمایزتر از یکدگیر ساخته و روانه بازار کنند.

ساعت

سامسونگ همچنین اظهار داشته است که از این سیستم عامل جدید برای ساعت های هوشمند جدید خود استفاده خواهد کرد. اما ساعت های فعلی سامسونگ که سیستم عامل تایزن دارند، امکان اپدیت شدن به این سیستم عامل جدید را نخواهد داشت اما سامسونگ گفته همچنان برای این ساعت ها اپدیت های تایزن را ارائه خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد