اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سومین افزایش هفتگی قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در هفته گذشته 1.8 درصد رشد کرد که یکی از دلایل آن کاهش ارزش دلار نسبت به دیگر ارزها در معاملات بوده است.

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا رشد کرد و به 1876.8 در هر اونس رسید که نسبت به دیروز 20 سنت بالا رفته است.

این سومین هفته است که شاهد افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بوده‌ایم که در کنار کاهش ارزش دلار بالا رفتن تورم در آمریکا نیز تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش داده است.

این قیمت نسبت به یک ماه پیش 4.6 درصد و نسبت به یکسال پیش 8.6 درصد بالاتر بوده است.

برخلاف طلا نقره اما 7 سنت کاهش قیمت داشت و 27.66 دلار در هر اونس خرید و فروش شد.

قیمت پلاتین 2 دلار رشد کرد و به 1191 دلار در هر اونس افزایش یافت اما پالادیوم 26دلار کاهش قیمت داشت و به 2734 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، به طور کلی این هفته قیمت طلا 1.8 درصد رشد کرد که یکی از دلایل آن کاهش ارزش دلار نسبت به دیگر ارزها در معاملات هفته جاری بوده است.

از طرف دیگر این دومین هفته متوالی است که شاهد کاهش قیمت پالادیوم در بازار جهانی هستیم.

در حالی که خوش بینی ها نسبت به ترمیم سریع اقتصادی سبب شده تا جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک بالا برود قیمت طلا امروز شاهد اندکی نوسان بود، اما افت ارزش دلار و بالا رفتن فشارهای تورمی سبب شده تا افت قیمت ناچیز باشد و فلز زرد در مسیر سومین رشد هفتگی متوالی باقی بماند.

شاخص سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز به 1.6 درصد رسید. افت سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

با این حال، پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا که موجب امیدواری سرمایه گذاران نسبت به ترمیم سریع اقتصاد این کشور شد، احساس ریسک پذیری در بازارهای مالی همچنان بالاست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد