اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 ماده غذایی که می توانند متابولیسم شما را چند برابر کنند

ممکن است تصور اینکه برخی از غذاها می توانند متابولیسم بدن را بالا میبرند تا حدودی به دور از واقعیت باشد، اما باید بگوییم که بدن شما برای شروع روند چربی سوزی به برخی مواد مغذی نیاز دارد.

6 ماده غذایی که می توانند متابولیسم شما را چند برابر کنند



ممکن است تصور اینکه برخی از غذاها می توانند متابولیسم بدن را بالا میبرند تا حدودی به دور از واقعیت باشد، اما باید بگوییم که بدن شما برای شروع روند چربی سوزی به برخی مواد مغذی نیاز دارد. به همین دلیل است که حذف وعده های غذایی در واقع در طولانی مدت به شما در کاهش وزن کمک نمی کند.

غذاهایی که در پایین به شما معرفی می کنیم، میتوانند در افزایش سطح متابولیسم بدن بسیار کمک کننده باشند :

1. گوشت بدون چربی

برای هضم پروتئین کار بسیار بیشتری لازم است تا هضم کربوهیدرات یا چربی. به همین دلیل ، متخصصان خوردن گوشت های تازه و بدون چربی مانند مرغ و ماهی را توصیه می کنند. روند هضم غذا به انرژی زیادی احتیاج دارد بنابراین کالری می سوزاند تا بتواند آنها را تجزیه کند. مطالعات نشان داده است که پروتئین می تواند میزان کالری سوزی بعد از غذا را تا 35٪ افزایش دهد.

گوشت

2. حبوبات
لوبیا و حبوبات منبع عالی پروتئین گیاهی هستند. آنها همچنین غنی از فیبر هستند. بدن شما هنگام تجزیه فیبر و پروتئین ، انرژی زیادی را مصرف می کند و این باعث می شود سوخت و ساز بدن در شرایط مطلوبی باشد. میزان بالای فیبر لوبیا همچنین به ثابت نگه داشتن سطح قند خون و جلوگیری از ولع مصرف قند در اواسط بعد از ظهر کمک می کند. بعلاوه ، حبوبات آهن ، روی و سلنیوم را تأمین می کنند. اینها مواد معدنی هستند که تیروئید شما برای تولید مقدار کافی هورمون به آنها نیاز دارد. بدون آنها ، متابولیسم بدن شما می تواند کند و یا مختل شود.

حبوبات

3. آجیل
آجیل یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و فیبر است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور مرتب آجیل می خورند نسبت به افرادی که آنها را نمی خورند کمتر در معرض خطر مقاومت به انسولین و اندازه کمر هستند. وقتی مقاومت به انسولین کمتری داشته باشید ، بدن احتمال ذخیره چربی یا دیابت نوع 2 را کم می کند. باز هم ، خرد شدن آجیل ها بیشتر طول می کشد ، که باعث رضایت بیشتر و بهتر سوخت و ساز بدن می شود. از همه مهمتر ، تحقیقات حتی دریافته است که مغزها می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند. چندین آزمایش نشان داده است که آجیل باعث افزایش انرژی می شود که ممکن است به شما کمک کند 10٪ از کل انرژی تولیدی خود را بسوزانید.

آجیل

4. غلات کامل
غلات کامل یکی کربوهیدرات های پیچیده به شمار میروند که از مجموعه قندهای طولانی تری تشکیل شده است. یعنی اینکه مستلزم آن است که بدن شما برای تجزیه آنها راه طولانی تری را در پیش دارد ، بنابراین سوخت و ساز بدن شما برای مدت طولانی تری به طور مداوم ادامه خواهد داشت. محققان دریافته اند که مصرف غلات سبوس دار مصرف انرژی بعد از غذا را تا 50٪ بیشتر از خوردن غذاهای فرآوری شده افزایش می دهد.

غلات

5. غذاهای پروبیوتیک
غذاهای تخمیر شده مانند ماست ، کفیر ، کیمچی و ترب کوهی به افزایش تعداد باکتری های خوب در روده کمک می کنند. این باکتری ها تا حد زیادی وظیفه هضم غذا در روده ها و تسهیل جذب مواد مغذی را بر عهده دارند.

پروبیوتیک

مطالعه ای که در سال 2012 در Journal of Functional Foods منتشر شد ، نشان داد که وقتی بزرگسالان به مدت شش هفته هر شب در هر شام حدود 1/2 فنجان ماست پروبیوتیک می خورند ، 3-4٪ چربی بدن از دست می دهند. این در مقایسه با بزرگسالانی است که ماست ساده می خورند و فقط 1٪ چربی بدن از دست می دهند.

6. کافئین
کافئین یک محرک قدرتمند است که به شما کمک می کند "از خواب بیدار شوید" و سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. این عمل با مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی به نام آدنوزین انجام می شود ، که باعث می شود انتقال دهنده های عصبی دیگر دوپامین و نوراپی بیشتری آزاد کنند. کافئین به شما کمک می کند تا احساس هوشیاری و انرژی بیشتری داشته باشید ، که به نوبه خود می تواند به شما اجازه دهد ورزش طولانی تری داشته باشید. با این حال به یاد داشته باشید که نوشیدن بیش از حد کافئین همچنین می تواند باعث ایجاد استرس مزمن شود.

کافئین

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد