اونس طلا2337.75
مظنه14,496,000
18 گرم3,346,400
ارزش سکه32,659,488
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,700,000

هیچگاه هر روز مرغ نخورید

مرغ به عنوان یکی از پرکاربرد ترین گوشت ها در آشپزی شناخته شده و به صورت گسترده مصرف می شود. اما مصرف هر روز گوشت مرغ می تواند مضراتی را به همراه داشته باشد.

هیچگاه هر روز مرغ نخورید


مرغ به عنوان یکی از پرکاربرد ترین گوشت ها در آشپزی شناخته شده و به صورت گسترده مصرف می شود. اما مصرف هر روز گوشت مرغ می تواند مضراتی را به همراه داشته باشد.

اگر دقت کنید متوجه می شوید که بسیاری از وعده های غذایی از گوشت مرغ تشکیل می شود. از جوجه کباب گرفته تا خورش ها و انواع غذا های سوخاری با مرغ تهیه می شوند.

گوشت مرغ برای بسیاری از غذا ها مناسب است، تقریبا همه افراد آن را دوست دارند و پخت آن سریع و آسان می باشد که در نتیجه باعث می شود تا افراد زیادی به شکل منظم آن را مصرف کنند.

همچنین مرغ برای سلامتی نیز بسیار مفید است. این نوع از گوشت سرشار از پروتئین بوده و به نسبت گوشت قرمز از چربی کمتری نیز برخوردار است. به علاوه قیمت پایین تری نیز نسبت به گوشت قرمز دارد.

اما همانطور که می دانید مصرف بیش از حد یک چیز فوق العاده سالم نیز می تواند مضر شود. به علاوه برای داشتن یک سبک زندگی سالم لازم است یک رژیم غذایی کاملا متنوع داشته باشید.

ما در ادامه مضرات مصرف بیش از حد و روزانه مرغ را برای شما بیان خواهیم کرد تا با داشتن یک رژیم غذایی متنوع از سلامتی خود پاسداری کنید.

1. خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

خوردن بیش از حد مرغ و دیگر محصولات پروتئینی می تواند منجر به افزایش سطح کلسترول در بدن شود. از این رو مصرف هر روزه مرغ با افزایش سطح کلسترول و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی همراه است.

قلب

2. مشکل در حفظ وزن سالم

خوردن مرغ و دیگر پروتئین های حیوانی می تواند در حفظ وزن سالم مشکلاتی را ایجاد کند. طبق گزارش هافینگتون پست افرادی که پروتئین های گیاهی مصرف می کنند مشکل کمتری در حفظ وزن سالم خود دارند.

وزن

3. افزایش خطر مسمومیت غذایی

گوشت مرغ می تواند در معرض عوامل ایجاد کننده مسمومیت غذایی مانند سالمونلا یا کمپیلو باکتر باشد. برای اینکه این باکتری ها از بین بروند لازم است مرغ به خوبی پخته شود و مصرف هر روزه می تواند احتمال ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش دهد.

هرچند بسیاری از اوقات مسمومیت غذایی برای بزرگسالان خطر بسیار جدی تلقی نمی گردد اما لازم است درباره سالمندان، کودکان و افرادی که به طور کلی سیستم ایمنی ضعیف تری دارند نهایت دقت به عمل آید.

مسمومیت

4. مصرف بیش از حد پروتئین

در حالت ایده آل 10 تا 35 درصد کالری دریافتی روزانه شما باید از طریق پروتئین باشد. مصرف بیش از اندازه پروتئین باعث می شود تا بدن انسان آن را به عنوان چربی ذخیره کرده و چربی خون و وزن شما افزایش می یابد.

پروتئین

5. مقاومت در برابر آنتی بیوتیک

به طور معمول مرغداری ها برای جلوگیری از بیماری به مرغ های خود انتی بیوتیک می دهد. این موضوع می تواند باعث ایجاد مقاومت دارویی در شما شده که در نتیجه ان هنگامی که مریض می شوید بدن شما به خوبی دربرابر آنتی بیوتیک ها عمل نمی کند.

آنتی بیوتیک

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد