اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

9 نکته ی طلایی برای داشتن خوابی راحت و آسوده

وقتی صحبت از سلامتی می شود همه افراد در درجه اول به تغذیه و ورزش فکر می کنند در صورتی که خواب به اندازه تحرک و تغذیه مهم است. با این 9 نکته طلایی خواب خود را بهبود ببخشید.

9 نکته ی طلایی برای داشتن خوابی راحت و آسوده


وقتی صحبت از سلامتی می شود همه افراد در درجه اول به تغذیه و ورزش فکر می کنند در صورتی که خواب به اندازه تحرک و تغذیه مهم است. با این 9 نکته طلایی خواب خود را بهبود ببخشید.

استرس و اضطراب باعث ایجاد اختلال در خواب می شود و این امر رعایت بهداشت خواب را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند. عوامل دیگری نیز در خواب شما تاثیر گذار هستند که از آن ها غافل هستید در نتیجه اندکی تغییر در سبک زندگی خود و رعایت این نکات می توانید به جنگ بی خوابی و بد خوابی های شبانه خود بروید

1. قرار گرفتن در معرض نور شدید در طول روز

مطالعات نشان می دهد که نور شدید در طول روز می تواند ریتم شبانه روزی شما را که به عنوان ساعت طبیعی بدن شناخته می شود، سالم نگه دارد. این کار انرژی و کیفیت خواب شبانه شما را افزایش می دهد.

خورشید

2. دور شدن از تلفن حداقل یک ساعت قبل از خواب

وسایل الکترونیکی خود را پیش از خواب کنار بگذارید. نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی می توانند خواب را مختل کنند. محدود کردن استفاده از این وسایل قبل از خواب می تواند برای آرامش ذهن شما مفید باشد. در عوض یک کتاب خوب بردارید و از دنیای بیرون فاصله بگیرید.

نور آبی

3. کاهش میزان مصرف کافئین

کافئین پس از مصرف تا 12 ساعت در بدن شما می ماند. از مصرف کافئین در بعد از ظهر خودداری کنید و میزان مصرف روزانه را کاهش دهید.

کافئین

4. تمرین روزانه و منظم

ورزش با خواب بهتر ارتباط نزدیکی دارد. با این حال هنگام ورزش مراقب باشید که فعالیت سنگین انجام ندهید زیرا فعالیت بیش از حد در اواخر روز می تواند به خواب رفتن برخی از افراد را دشوار کند.

تمرین

5. خودداری از مصرف وعده های غذایی سنگین

وعده های غذایی سنگین، زیاد و یا تند می توانند با ایجاد سوء هاضمه خواب را مختل کنند. هدف خود را برای خوردن غذا دو تا سه ساعت قبل از خواب قرار دهید تا زمان لازم برای هضم غذا در معده شما فراهم شود.

غذا

6.داشتن یک برنامه منظم برای خوابیدن

داشتن یک روال شبانه مداوم به بدن شما این امکان را می دهد تا بفهمد که زمان خوابیدن فرا رسیده است و می تواند بدن را به خواب بهتر تشویق کند. از بیدار ماندن دیرتر از حد معمول خودداری کنید. به برنامه خواب عادی خود پایبند باشید.

برنامه

7. آماده کردن اتاق خواب برای خواب

ممکن است غذا خوردن یا کار کردن در اتاق خواب و تختخواب بسیار راحت بنظر برسد اما تعیین اتاق خواب به عنوان یک منطقه فقط برای خواب به بدن شما کمک می کند تا هدف اتاق را تشخیص دهد.

اتاق خواب

8. ایجاد یک محیط مطلوب برای خواب

در صورت امکان اتاق خواب خود را تاریک و ساکت نگه دارید. این به مغز شما می گوید که زمان خوابیدن است. کاهش دما به 60 تا 68 درجه نیز می تواند کیفیت خواب را افزایش دهد.

خواب

9. استفاده از تشک و بالش مناسب

یک بالش و تشک راحت انتخاب کنید و آرامش و راحتی بدن خود را در هنگام خواب اولویت این انتخاب قرار دهید.

بالش

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد