اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاون بانک مرکزی انگلستان: ارز دیجیتال ملی لازمه ثبات مالی است

معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس جان كونلیف اظهار داشته است که با افزایش احتمالی بازیگران غیر بانکی که ارز صادر می کنند ، پول عمومی به شکل دیجیتال می تواند به عنوان یک حمایت مهم برای اعتماد به پول به عنوان یک کنوانسیون اجتماعی باشد.

معاون بانک مرکزی انگلستان: ارز دیجیتال ملی لازمه ثبات مالی است


معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس جان كونلیف اظهار داشته است که با افزایش احتمالی بازیگران غیر بانکی که ارز صادر می کنند ، پول عمومی به شکل دیجیتال می تواند به عنوان یک حمایت مهم برای اعتماد به پول به عنوان یک کنوانسیون اجتماعی باشد.

جان كونلیف ، معاون رئیس بانك مرکزی انگلیس استدلال می كند كه تغییر در صدور و گردش پول های دولتی و خصوصی می تواند دسترسی كلی به فرم دیجیتالی پول بانك مركزی را برای تأمین ثبات مالی در آینده بسیار مهم كند.'

معاون

او در سخنرانی خود در موسسه OMFIF Money Digital در لندن، ​​در مورد روند گذشته ، حال و آینده در استفاده گسترده از پول خصوصی صادر شده توسط بانك های تجاری تأكید كرد و خاطرنشان كرد كه همه گیری COVID-19 روند های گذشته در استفاده از پول رایج و عمومی را دچار تغییراتی کرده است و گرایش ها نسبت به آن کمتر نیز شده است.

ارز دیجیتال

حدود 70٪ پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر بانک مرکزی انگلیس اظهار داشتند که از پول نقد کمتری نسبت به قبل از همه گیری استفاده می کنند و معمولاً به گزینه هایی مانند پرداخت بدون تماس با پول و معاملات اینترنتی روی می آورند.

در حالی که این تغییر دور از پول عمومی به شکل پول نقد به سمت پول خصوصی و تجاری بانک ها همچنان در حال تسریع است ، کانلیف ​​پیش بینی کرد که فن آوری های جدید احتمالاً یک تغییر قابل توجه در استفاده و حتی مفهوم پول ایجاد می کنند ، با پیامدهای بالقوه برای مقاومت آن به عنوان یک کنوانسیون اجتماعی.

کانفلیف با ظهور پدیده های جدیدی از جمله پول ثابت ، پول قابل برنامه ریزی ، قراردادهای هوشمند و کانال های پرداخت خرد ، گفت که بانک های مرکزی در حال حاضر با سوالات کلیدی در مورد چگونگی انطباق با چارچوب های نظارتی موجود که در حال حاضر برای گردش پول بانک های تجاری طراحی شده اند ، دست و پنجه نرم می کنند.

از نظر كانلیف ​​، این تغییرات مبتنی بر فناوری باعث شده است که بانک مرکزی با خطر از بین رفتن پول رایج و عمومی رو به رو شوند.

کانلیف ​​استدلال کرد که اشکال جدید پول خصوصی به احتمال زیاد برای معرفی یک پول دیجیتال عمومی (به عنوان مثال ، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC) به منظور ایجاد حمایت اعتماد عمومی به پول رایج خواهد بود؛ به عبارت دیگر ، اطمینان به جایگزینی همه پولها در اقتصاد ملی.

بانک

وی اظهار داشت که حفظ دسترسی به پول نقد فیزیکی ، همانطور که بانک مرکزی انگلیس قبلاً متعهد به انجام آن شده است ، احتمالاً کافی نخواهد بود. وی گفت: "به نظر می رسد در انگلیس اگر بخواهیم پول عمومی را كه قابل استفاده عمومی است و در دسترس شهروندان است حفظ كنیم ، دولت باید پول دیجیتال عمومی صادر كند كه بتواند نیازهای زندگی مدرن را برآورده كند."

در نوامبر سال 2020 ، كانلیف ​​گفته بود كه بانك مركزی انگلیس باید خود را با تغییر در مدل های تجاری بانكی وفق دهد و عواقب مالی و اقتصادی كلان این تغییرات را مدیریت كند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد