اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا در بازار جهانی /فلز زرد همچنان از حمایت خوبی برخوردار است

در حال حاضر هیچ نشانه ای از این که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد در زمینه نرخهای بهره اقدام کند وجود ندارد و طلا همچنان از حمایت خوبی برخوردار است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا 9 دلار بالا رفت و به 1836 دلار در هر اونس رسید. قیمت کنونی نسبت به یک ماه گذشته 96.9 دلار و نسبت به یک سال گذشته 102.6 دلار بالاتر بوده است. قیمت نقره هم 9 سنت رشد کرد و به 27.18 دلار رسید.

کاهش ارزش دلار در بازار جهانی یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن قیمت طلا بوده است، البته علیرغم افت یک دهم درصدی ارزش دلار در معاملات امروز، اما این ارز هفته جاری را مثبت تمام خواهد کرد.

قیمت طلا البته نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی نداشته اما پایین آمدن ارزش دلار خریداران طلا با ارزهای غیردلاری را به خاطر ارزان شدن به خرید بیشتر ترغیب کرده است. اخبار مربوط به تورم در آمریکا هم مزید بر علت افزایش قیمت طلا بوده است.

پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب 14 و 54 دلار رشد قیمت داشتند و 1215 و 2828 دلار در هر اونس داد و ستد شدند.

استفن اینز، کارشناس مؤسسه SPI در این باره می‌گوید: اخبار مربوط به افزایش تورم برای بازار طلا بد نیست، بلکه اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم بر بازار طلا تأثیر بد می‌گذارد.

آمار اقتصادی که هفته جاری در آمریکا منتشر شد رشد بالاتر از حد انتظار قیمتهای مصرفی و کاهش آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری به پایینترین میزان ۱۴ ماه اخیر را نشان داد و نگرانیها نسبت به رشد تورم و احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را تقویت کرد.

طلای جهانی

با این حال اینس گفت: در حال حاضر هیچ نشانه ای از این که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد در زمینه نرخهای بهره اقدام کند وجود ندارد و طلا همچنان از حمایت خوبی برخوردار است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا متعهد شده است نرخهای بهره را تا زمانی که اشتغال به رشد کامل برسد، پایین نگه دارد و تورم هم در آستانه عبور از نرخ دو درصد قرار دارد. کریستوفر والر، از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا تا زمانی که مشاهده نکند تورم به بالای سقف بلندمدت صعود کرده است، نرخهای بهره را افزایش نمی دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد