اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کارشناسان: قیمت مس هفت برابر خواهد شد

از ماه های گذشته قیمت مس یک حرکت افزایشی نسبتا شدید را آغاز کرده و به سطوح بسیار بالایی رسیده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت مس تا هفت برابر نیز افزایش پیدا کند.

کارشناسان: قیمت مس هفت برابر خواهد شد


از ماه های گذشته قیمت مس یک حرکت افزایشی نسبتا شدید را آغاز کرده و به سطوح بسیار بالایی رسیده است. کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت مس تا هفت برابر نیز افزایش پیدا کند.

شرکت تحقیقاتی goehring & rozencwajg پیش بینی می کند قیمت مس تا پیش از پایان روند صعودی خود تا هفت برابر افزایش پیدا کند.

قیمت مس از سال 2016 تا به امروز بیش از دو برابر شده است و به دلیل برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای آن در ماه های اخیر رشد شدیدی را تجربه کرده است.

مس

آخرین حرکت صعودی قیمت مس به سال های 2001 تا 2011 بازمی گردد که قیمت آن شاهد افزایش هفت برابری بود؛کارشناسان بر این باورند که این شرایط در حال تکرار شده بوده و قیمت مس می تواند بار دیگر رشد هفت برابری را تجربه کند.

مهم ترین عامل افزایشی شدن قیمت مس تقاضای شدید این فلز به همراه کاهش قابل توجه عرضه آن در سطح جهانی می باشد.

همراه با بهبود اقتصاد جهانی بر اثر واکسیناسیون گسترده و شروع دوران پسا کرونایی، صنایع برای بار دیگر تولیدات خود را افزایش داده اند که در نتیجه آن تقاضا برای فلز مس افزایش یافته است.

همچنین به دلیل حرکت کشور های جهان به سمت انرژی های پاک مانند ماشی های الکتریکی، نیاز به مس افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

سنگ معدن

از طرف دیگر تولیدات معدنی این فلز به شکل قابل توجهی کاهش یافته و پیش بینی می شود که رشد معادن مس در دهه پیش رو منفی باشد.

گزارش های زمین شناسی حاکی از کاهش میزان ذخایر سنگ معدن مس و همچنین کاهش کیفیت انها می باشد که از سال 2005 آغاز شده است.

آخرین باری که قیمت مس افزایش شدیدی را تجربه کرد منجر شد تا تولیدات معدنی این فلز افزایش یابد اما این کار حداقل برای چندین سال به طول می انجامد.

با توجه به این شرایط می توان انتظار داشت که قیمت مس طی سال های آینده برای یک مدت نسبتا طولانی افزایشی باقی بماند.

فلز مس

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد