اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آموزش نحوه پاک کردن صحیح ماشین لباسشویی

همانطور که می‌دانید لباسشویی‌ها به یکی از اقلام محبوب بین مردم تبدیل شده است زیرا توسط این دستگاه‌ها امکان شستشوی بی عیب و نقص البسه فراهم می‌شود.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

همانطور که می‌دانید لباسشویی‌ها به یکی از اقلام محبوب بین مردم تبدیل شده است زیرا توسط این دستگاه‌ها امکان شستشوی بی عیب و نقص البسه فراهم می‌شود. اما جالب است بدانید که این دستگاه‌ها درست است که البسه را تمیز می‌کنند اما خود آن‌ها نیز به مراقبت و نگهداری نیاز دارند اگر از این کار امتناع کنید در دراز مدت شاهد افت کیفیت و کارایی دستگاه خواهید بود و در نهایت با تمیز نکردن لباسشویی آن را به محل تجمع باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل می‌کنید.

همچنین باید این را بیان کرد که نتیجه‌ی معکوس از دستگاه دریافت خواهید کرد. بدین معنی که در مدت زمان طولانی که اقدام به پاک کردن دستگاه نکرده‌اید ذرات ریز و سیاه رنگی بر روی لباس‌های شما دیده می‌شود که این‌ها همان ذرات رسوبی و کثیفی به جا مانده از شستشوی البسه می‌باشند. علاوه بر این‌ها ماشین لباسشویی بوی بدی خواهد گرفت و لباس‌ها به جای اینکه پس از شستشو خوش بو شوند بوهای نامطبوعی می‌گیرند. پس لازم است که هر چند ماه یک بار یا در صورت تمایل هر ماه یک بار اقدام به تمیز کردن ماشین لباسشویی نماید.

آیا تا به حال ماشین لباسشویی خود را تمیز کرده‌اید؟ چه مدت زمانی از آخرین باری که این کار را انجام داده‌اید می‌گذرد؟ آیا با روش‌های تمیز کردن آن آشنایی دارید؟ یا نه نمی‌دانید که روش اصولی پاک کردن آن چگونه است؟ شاید هم بپرسید که چه بخش‌های از ماشین را باید تمیز کنیم و نمی‌دانید که از کجا و چگونه شروع به انجام دادن این کار کنید.

در ادامه بحث ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه ماشین لباسشویی خود را به نحو احسن تمیز کنید پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. شما با پاک کردن ماشین لباسشویی باعث می‌شوید تا کارایی بهتری را از خود نشان دهد به علاوه عمر مفید آن را نیز بالا می‌برید.

بخش‌هایی از ماشین لباسشویی که باید تمیز شوند

لاستیک اطراف درب: بعد از هر بار چرخه شستشو مقداری از ذرات کثیفی و مواد شوینده در لا به لای لاستیک دور درب لباسشویی تجمع پیدا می‌کنند که در صورت تمیز نکردن آن باعث ایجاد بوهای نامطبوع و ناخوشایندی در دستگاه می‌شود. پس لازم است که حتما با استفاده از یک حوله نمناک اقدام به پا کردن کامل این ناحیه نمایید. البته باید این را بیان کرد که تعدادی کمی از لباسشویی‌ها خود حاوی برنامه پاک کننده اتوماتیک می‌باشند که دیگر لازم نیست شما این کار را با دست انجام دهید.
محفظه‌ی مخصوص مواد شوینده: شاید فکر کنید که این محل احتیاج به تمیز کردن ندارد و البته این فکر کاملا اشتباه است. ترجیحا سعی کنید که مواد شوینده را به صورت مناسب و اندازه استفاده کنید. زیرا در صورت استفاده بیش از حد از این مواد، می‌بینید که در پایان چرخه شستشو مقداری از آن در داخل جایگاه باقی خواهد ماند و باعث ایجاد رسوبات ناشی از مواد شوینده می‌شود بدین وسیله شما مجبور خواهید شد که این محل را تمیز نمایید. این بخش از ماشین لباسسشویی براحتی بیرون آورده می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج و حوله و یک مسواک اقدام به پاک کردن آن کنید. بعد از پاک کردن این محفظه فورا آن را در جای خود قرار ندهید بلکه کمی صبر کنید تا خشک شود بعد این کار را انجام دهید.
فیلتر ماشین لباسشویی: بعضی از شما شاید ندانید که این قسمت در کجای لباسشویی قرار دارد. اگر دقت کنید در پایین لباسشویی درب کوچکی دیده می‌شود که با باز کردن آن می‌توانید به فیلتر لباسشویی دسترسی داشته باشید. مواد ریزی که بعد از هر بار چرخه شسشتو باقی می‌ماند به این محل انتقال داده می‌شود پس ضرورت کامل دارد که هر چند وقت یک بار اقدام به تمیز کردن این ناحیه نمایید.
درب لباسشویی: این بخش نیز نیاز به تمیز کردن دارد شما با استفاده از یک دستمال که آغشته به آب و سرکه می‌باشد می‌توانید عمل تمیز کردن این قسمت را انجام دهید.
محفظه‌ی داخلی دستگاه: می‌توانید برای تمیز کردن این جایگاه از مواد شوینده‌ای که مخصوص تمیز کردن دیگ لباسشویی می‌باشند استفاده نمایید. تعدادی از لباسشویی‌ها دارای برنامه‌ی خاص شستن طبل می‌باشند که این امر باعث راحت‌تر شدن کار شما می‌شود. کافی است که پودر شوینده را در داخل محفظه قرار دهید و برنامه‌ی مخصوص شستشوی دیگ را فعال نمایید و شاهد شستشوی دیگ در دماهای بالا باشید این کار هم دیگ را تمیز می‌کند و هم عمل ضدعفونی کردن آن را انجام می‌دهد.

روش‌های طبیعی و کم هزینه برای پاک کردن ماشین لباسشویی

استفاده از جوش شیرین و سرکه: بعضی از پودرهای مواد شوینده که مخصوص تمیز کردن لباسشویی هستند دارای قیمت نسبتا زیادی می‌باشند و این برای بسیاری از کاربران خوشایند نمی‌باشد و دوست ندارند که برای تمیز کردن ماشین لباسشویی دچار هزینه شوند. برای همین ما در اینجا یک روش طبیعی و کم هزینه را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید تنها با مقدار مناسب از سرکه و جوش شیرین فرایند تمیز کردن محفظه لباسشویی را به انجام برسانید. توسط این مواد علاوه بر پاک کردن لباسشویی بوی نامطبوع آن را نیز از بین خواهید برد.

تنها با نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه سرکه می‌‎توانید این روند را انجام دهید. جوش شیرین را وارد دیگ و سرکه را نیز به بخش مواد شوینده اضافه کنید. بعد از این کار دستگاه را راه اندازی کنید تا شروع به کار کند. بدین وسیله عمل شستشوی لباسشویی انجام خواهد شد.

استفاده از اسید سیتریک برای از بین بردن رسوب‌های سخت: یک چرخه شستشوی طولانی را انتخاب کنید و دمای آب آن را بر روی 90 درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نمایید. اسید سیتریک روشی کاملا طبیعی و قدرتمند برای از بین بردن سنگ آهک، و رسوب مواد شوینده می‌باشد. این ماده بسیار قوی‌تر از سرکه است و براحتی می‌تواند دستگاه شما را به بهترین شکل تمیز کند. از این ماده در کنار جوش شیرین نیز می‌توان برای از بین بردن بو‌های نامطبوع استفاده کرد. نحوه ترکیب این مواد به این نحو می‌باشد که یک فنجان اسید سیتریک و نصف فنجان جوش شیرین را داخل محفظه قرار دهید و بگذارید روند تمیز کردن طبل را انجام دهد.

سخن پایانی ...

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را درباره‌ی نحوه پاک کردن صحیح لباسشویی به شما داده باشیم. شما با تمیز کردن لباسشویی خود می‌توانید از هزینه‌های اضافی برای تعمیر آن و پایین آمدن کیفیت و کارایی آن جلوگیری کنید.

کارشناسان ما درفروشگاه اینترنتی خرید تی‌وی خوشحال می‌شوند که در هر زمینه‌ای بتواند به یاری شما بیایند برای همین در تمام موارد مربوط به نحوه خرید لوازم خانگی و چگونه استفاده از آن و نحوه تمیز کردن آن‌ها بهترین مقالات را برای شما تهیه نموده نوده‌ایم تا شما ارجمندان در کوتاه‌ترین زمان، جامع‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات را بدست آورید.

با مراجعه به این سایت می‌توانید بهترین خرید‌های خود را انجام دهید و از اصالت و کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشید. این سایت دارای چندین سال اعتباری کاری می‌باشد و رضایت مشتری یکی از اهداف اصلی این فروشگاه بزرگ می‎باشد و همیشه و در هر زمانی شما می‌توانید با بخش فروش این فروشگاه تماس برقرار کنید تا شما را در انجام یک خرید دقیق و مناسب از این سایت یاری نمایند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد