اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مایکروسافت توسعه پروژه ویندوز 10X را متوقف کرد

پس از مدت ها انتظار طرفداران ویندوز برای عرضه جدید ترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 10 ایکس حالا مایکروسافت قبل از اینکه حتی Windows 10X را عرضه کند، توسعه این پروژه تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

مایکروسافت توسعه پروژه ویندوز 10X را متوقف کرد


پس از مدت ها انتظار طرفداران ویندوز برای عرضه جدید ترین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 10 ایکس حالا مایکروسافت قبل از اینکه حتی Windows 10X را عرضه کند، توسعه این پروژه تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است و به جای آن تمرکز خود را روی نسخه اصلی ویندوز یعنی ویندوز 10 قرار داده است و سعی در توسعه خود ویندوز 10 دارد.

تبلت

اما چرا ویندوز 10X آنقدر سروصدا به همراه داشت ؟

در واقع ویندوز 10X که به عنوان رقیب Chrome OS شناخته میشد،به همین دلیل بیشتر به نظر می‌رسید که نسخه سبک تر و ساده تری از ویندوز باشد برای مثال یکی از قابلیت هایی که قرار بود روی این نسخه از ویندوز اجرا شود به این شکل بود که بتواند برنامه های مختلف را از سرورهای مایکروسافت روی دستگاه استریم کند.

ویندوز 10X قرار بود روی چه دستگاه هایی اجر شود ؟

به گفته گزارش ها، مایکروسافت در ابتدا قرار بود ویندوز 10X رو برای دستگاه هایی با دو نمایشگر مانند Surface Neo تولید کند و بهینه کند اما با شروع پاندمی کروناویروس این شرکت تصمیم گرفت این نسخه از ویندوز را برای دستگاه های تک صفحه ای و لپتاپ ها اماده کند.

ویندوز

اما با ادامه پاندمی کروناویروس و افزایش کم سابقه فروش کامپیوترها به دلیل دورکاری و اموزش مجازی، درامد مایکروسافت از فروش ویندوز به طور عجیبی افزایش پیدا کرد و این شرکت در ماه های اخیر اعلام کرد که فروش لایسنس های ویندوز 44 درصد افزایش داشته است. افزایشی که همه آن را مدیون پاندمی کرونا باید دانست.

windows

تمرکز بر ویندوز 10 تا اطلاع ثانوی

با ادامه این روند، مایکروسافت تصمیم گرفت حداقل در حال حاضر توجه خود را به ویندوز 10X رو کمتر کند و با ادامه فروش ویندوز، تمرکز خود را روی ویندوز 10 اصلی قرار دهد و اقدام به ارتقاء و توسعه آن کند. در نتیجه این شرکت قرار است در فصل دوم سال 2021، اپدیت جدید ویندوز 10 با اسم رمز Sun Valley را عرضه کند که ظاهرا دارای تغییرات به نسبت بالایی در ظاهر و طراحی ویندوز 10 در بخش هایی مانند منوی استارت، فایل منیجر، اپهای پیش فرض و غیره خواهد بود. باید دید که مایکروسافت در آخر چه محصولی را بعد از مدت ها انتظار و تغییر رویه برای طرفداران خود ارائه خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد