اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راه موثر و علمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن شما مانند یک دیوار دفاعی از بدن و سلامت آن در برابر بیماری و عفونت ها محافظت می کند در نتیجه سلامت، تقویت و عملکرد درست این بخش از بدن در سلامت شما نقش اساسی دارد.

5 راه موثر و علمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن


سیستم ایمنی بدن شما مانند یک دیوار دفاعی از بدن و سلامت آن در برابر بیماری و عفونت ها محافظت می کند در نتیجه سلامت، تقویت و عملکرد درست این بخش از بدن در سلامت شما نقش اساسی دارد.

همانطور که گفته شد سیستم ایمنی بدن، شما را در برابر موارد آسیب زا مانند باکتری ها و ویروس ها که باعث بیماری می شوند، محافظت می کند. در نتیجه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به سالم ماندن خود در طول سال کارهای زیر را جز برنامه های رزوانه خود قرار دهید.

1. غذای کامل بخورید

خود شما بهتر از هر کسی می دانید که غذا برای بدن شما مانند دارو عمل می کند در نتیجه خوردن یک غذای خوب به سلامت شما کمک می کند. منظور از غذای کامل غذاهای غنی از مواد مغذی هستند. برای شروع مصرف قند خود را کاهش دهید زیرا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و سپس از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنید.

غذا

2. از استعمال سیگار خودداری کنید

اگر سیگار می کشید قدم هایی برای ترک یا قطع آن را در نظر بگیرید. سیگار کشیدن می تواند تعادل سیستم ایمنی بدن شما را تغییر دهد و یکی از بخش های اساسی بدن شما یعنی سیستم تنفسی و سیستم گوارشی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

دخانیات

3. خواب کافی داشته باشید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سیستم ایمنی بدن خود انجام دهید اولویت قرار دادن خواب است که حداقل به هفت ساعت خواب شبانه نیاز دارید. بدن شما هنگام خوابیدن خود را بازیابی می کند و از ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن شما جلوگیری می کند.

خواب

4. فعالیت روزانه داشته باشید

ورزش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. با این حال اگر در شرایط آب و هوایی مناسبی قرار ندارید لطفا فعالیت خارج از منزل خود را کاهش داده و فعالیت های ورزشی خود را در خانه انجام دهید زیرا شرایط آب و هوایی نامطلوب و آلوده خود نیز می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند.

ورزش

5. با دیگران در ارتباط باشید

برای مراقبت از سلامت روحی و روانی تان زمانی را به خود اختصاص دهید. یکی از روش های این کار این است که با افرادی که به آن ها علاقه دارید در تماس باشید. اگر نمی توانید به صورت حضوری یکدیگر را ملاقات کنید می توانید از طریق تماس تلفنی، گفتگوی ویدیویی، ایمیل، نامه، پیام متنی یا راه های دیگر با آن ها تماس بگیرید.

ارتباط

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد