اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گوگل تایید دو مرحله‌ای را برای تمامی اکانت های گوگل اجباری خواهد کرد

گوگل به مناسبت روز جهانی پسورد و در اقدامی بزرگ، اعلام کرده که قرار است تقریبا برای تمامی اکانت های گوگل، تایید دو مرحله ای را خواهی نخواهی فعال کند که باعث افزایش امنیت این اکانت ها به میزان قابل ملاحظه ای می شود.

گوگل تایید دو مرحله ای را برای تمامی اکانت های گوگل اجباری خواهد کرد


گوگل به مناسبت روز جهانی پسورد و در اقدامی بزرگ، اعلام کرده که قرار است تقریبا برای تمامی اکانت های گوگل، تایید دو مرحله ای را خواهی نخواهی فعال کند که باعث افزایش امنیت این اکانت ها به میزان قابل ملاحظه ای می شود.

همانطور که میدانید که میدونید با فعال شدن تایید دو مرحله ای، شما علاوه بر وارد کردن پسورد خود، نیاز به عامل دومی برای وارد شدن به اکانت خود دارید دارید که در بیشتر مواقع گوشی شما میباشد. با وجود عامل دوم، حتی اگر کسی پسورد شما را بداند یا به طرق مختلف مورد سرقت قرار بگیرد، به دلیل اینکه به عامل دوم (که گوشی شما می‌باشد) دسترسی ندارد در نتیجه نمیتواند بدون اجازه شما وارد اکانت شود.

امنیت

استفاده از پسورد برای برای تعداد بالایی سرویس های گوگل کار راحتی نیست و معمولا به دلیل اینکه حفظ کردن رمزهای مختلف سخت است، مردم از یک پسورد برای سرویس های مختلف استفاده میکنند که کار بسیار خطرنکاکی می‌باشد، چون اگر یکی از این سرویس ها هک شود و شخص مورد نظر پسورد را به صورت عادی ذخیره کرده باشد ، هکر میتواند به اکانت های شما در سایر سرویس ها هم دسترسی پیدا کند.

اما حتی اگر برای هر سرویس نیز پسورد سخت و منحصربفردی (برای مثال با استفاده از پسورد منیجر) انتخاب کنید، باز هم این پسورد ممکن است به طرق مختلف به سرقت برده شود. اینجاست که اهمیت تایید دو مرحله ای مشخص میشود. چون بدون عامل دوم هکر نمیتواند وارد سیستم شود و ناکام خواهد ماند.

گوگل

گوگل گفته است که قابلیت تایید دو مرحله ای را که تا پیش از این اختیاری بود، حالا در صورتی که شرایط مهیا باشد (که مشخص نیست دقیقا این شرایط چه چیزی هستند، و شاید وصل بودن گوشی شما به اکانت باشد)، این قابلیت را برای تمامی اکانت های گوگل به زودی فعال خواهد کرد که ممکن است تا حدودی برای برخی از کاربران فعال کردن آن خسته کننده باشد. اما باید گفت که انجام این کار به شدت میتواند در افزایش امنیت کاربران تاثیر گذار باشد.

پسورد

تایید دو مرحله ای از طرق مختلف مانند دریافت کد با SMS، دریافت کد با استفاده از اپ مخصوص Google Authenticator و برای اکانت های گوگل با زدن Yes و No در گوشی قابل انجام است. اما ظاهرا به دلیل آسان بودن و امنیت بالا، قرار است روش Yes و No را برای همه کاربران فعال کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد