اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری جدید از سازندگان واکسن Sputnik-V

به گفته سازندگان، فاصله بین دوزهای واکسن Sputnik-V می تواند از 3 هفته به 3 ماه افزایش یابد.

به گزارش سایت طلا ،سازندگان واکسن مرکز تحقیقات گامالیا، گفتند که این بازه حتی ممکن است اثر واکسن را طولانی کند و در ایمنی ناشی از واکسن تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر مرکز تحقیقات Gamaleya روسیه، که واکسن Sputnik V را علیه بیماری ویروس کرونا (Covid-19) تولید کرد، گفت که افزایش حداقل فاصله بین دوزهای اول و دوم از 21 روز تأیید شده و به سه ماه امکان پذیر است. الكساندر گینتسبورگ همچنین تأكید كرد كه این فاصله تاثیری در ایمنی ایجاد شده توسط واكسن نخواهد داشت و حتی در بعضی موارد ممكن است اثر واكسن را طولانی یا افزایش دهد.

"در مورد واکسن Sputnik V که توسط مرکز تحقیقات Gamaleya ما طراحی شده است، ما معتقدیم که ممکن است حداقل فاصله بین عکس های واکسن اول و دوم از 21 روز تا سه ماه افزایش یابد. تمدید این فاصله تاثیری بر ایمنی ناشی از واکسن نخواهد داشت و در بعضی موارد باعث افزایش و طولانی شدن اثر آن می شود. "به نقل از گینستبورگ در بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی Sputnik V با این حال، گینتسبورگ تصمیم به افزایش فاصله دوزهای این واکسن را در سطح ملی گرفته است.

"ما همچنین معتقدیم که، با توجه به تقاضای فوق العاده زیاد واکسن در میان مردم، این تصمیم به طور قابل توجهی سرعت ایمن سازی را تسریع می کند.
این مرکز تحقیقاتی گفت که پایگاه های واکسیناسیون که به طور مداوم داده های مربوط به واکسیناسیون را در روسیه و همچنین سایر کشورها آزمایش می کردند، به این تحقیق کمک کردند. همچنین به گزارش های وزارت بهداشت آرژانتین استناد کرد که پس از طولانی شدن فاصله بین دوزها نیز شاهد نتایج خوبی بودند. هفته گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد، ملت آمریكای جنوبی به واكسن Sputnik V اعتماد كردند زیرا در تهیه واكسن های دیگر با مشكل روبرو هستند.

همچنین در اوایل ماه جاری توسط یک هیئت تخصصی به اسپوتنیک V اجازه استفاده اضطراری داده شد. این واکسن همراه با Covaxin و Covishield برای مقابله با موج دوم همه گیری استفاده می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد