اونس طلا2286.79
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

10 چیز معمولی داخل خانه که می توانند کودک شما را آزار دهند

گاهی اوقات تشخیص تهدید وسایل خانه معمولی برای نوزادان و بچه های کوچک، دشوار است. (حتی چیزهایی که در اتاق خواب آن ها وجود دارد).

به گزارش سایت طلا،گاهی اوقات تشخیص تهدید وسایل خانه معمولی برای نوزادان و بچه های کوچک، دشوار است. (حتی چیزهایی که در اتاق خواب آن ها وجود دارد). از این گذشته، همه بزرگسالان دوست دارند روی بالش دراز بکشند، در صورت لزوم از خوشبو کننده های هوا استفاده کنند و شب ها خود را با پتو بپوشانند. در همین حال، حتی این موارد آشنا نیز می توانند به نوزادان و کودکان نوپا آسیب برسانند.

در این مقاله، ما تحقیق کردیم که کدام اشیا را باید در حضور کودک با احتیاط استفاده کرد، کدام اشیا را نباید در تخت نوزاد گذاشت و کدام اشیا را باید برای مدتی کنار گذاشت.

بالشت

بزرگسالان می دانند که خوابیدن فرد روی یک سطح صاف و بدون بالشت چقدر ناراحت کننده است. بر اساس تجربه خود، والدین جوان ممکن است تصمیم بگیرند که کودک نیز به چیزی زیر سر نیاز دارد. با این حال، متخصصان می گویند که کودک شما تا زمانی که کودک نوپایی نباشد نمی تواند با بالشت بخوابد. نوزادان باید حداقل تا سن 1 سالگی و ترجیحا 18 ماهگی یا بعد از آن روی یک سطح صاف و بدون بالشت، پتو و سایر ملافه های نرم بخوابند.

چند دلیل برای این امر وجود دارد و دلیل اصلی آن این است که کودک در خواب می تواند خود را به صورت تصادفی در یک سطح نرم خفه کند. و در سن کمی بالاتر، آنها می توانند از آن به عنوان جای پا برای خارج شدن از تختخواب استفاده کنند. دلیل آخر نیز این است که اجزای داخل بالشت (پشم یا پر) می تواند واکنش های شدید آلرژیک را برانگیزد.

رطوبت ساز

رطوبت ساز برای اتاق کودکان بسیار مفید است زیرا هوای مرطوب تأثیر مثبتی بر تنفس و پوست کودکان دارد. اما در صورت استفاده نادرست، این دستگاه می تواند مشکلاتی ایجاد کند. رایج ترین مشکل آن رطوبت زیاد و کپک زدن است.

برای جلوگیری از این اتفاق، متخصصان اطفال توصیه می کنند که یک دستگاه رطوبت ساز را با دستگاهی برای اندازه گیری رطوبت، معروف به رطوبت سنج ، ترکیب کنید. روش دیگر، شما می توانید دستگاهی با رطوبت گیر داخلی خریداری کنید که به شما کمک می کند تا سطح رطوبت را کنترل کنید. اعتقاد بر این است که سطح مطلوب 50٪ است.

آهن ربا

حروف مغناطیسی رنگارنگ و سایر اسباب بازی های مغناطیسی توجه کودکان را به خود جلب می کنند، اما می توانند بسیار خطرناک باشند، به خصوص اگر آهن ربا به درستی در داخل آنها محکم نشده باشد. بدون نظارت، کودک به راحتی می تواند این قطعات کوچک را ببلعد. در صورت بلعیدن، آنها می توانند با نیروی کافی کنار هم جمع شوند تا به سیستم هضم آسیب جدی وارد کرده و زندگی آن ها را تهدید کنند.

برای جلوگیری از این خطر جدی برای سلامتی کودک، هرگز آنها را با چنین اسباب بازی هایی تنها نگذارید. کودک خود را هنگام بازی تحت نظارت قرار دهید و مجموعه های بزرگی از اسباب بازی های مغناطیسی را خریداری نکنید، زیرا مشاهده اینکه بعضی از قسمت های آنها ناپدید شده است، نگران کننده خواهد بود.

ضربه گیرهای گهواره

علیرغم این واقعیت که ضربه گیرهای تخت کودک بسیار محبوب هستند و والدین جوان اغلب معتقدند که آنها از کودکان در برابر جراحات و کبودی محافظت می کنند، اما سازمان های ایمنی کودکان توصیه می کنند از ضربه گیرهای تختخواب استفاده نکنند زیرا خطر خفگی دارند. درست مانند یک بالشت یا یک پتوی ضخیم، اگر کنار بینی یا دهان کودک باشد، می تواند تنفس کودک را محدود کند.

علاوه براین، ضربه گیرهای ضخیم می توانند جریان هوا را به گهواره ببندند و باعث گرم شدن بیش از حد کودک شما شوند. آکادمی اطفال آمریکا مطمئن است که به آنها نیازی نیست.

دستگاه های نظارت بر کودک

همه از خطر پریزهای باز و قابل دسترس باخبرند. با این حال، توجه به همه دستگاه های سیمی واجب است. همانطور که گفته شد، دستگاه های نظارت بر کودک را در داخل یا خارج تخت نوزاد وصل نکنید. کودک می تواند به طور تصادفی خود را با سیم بپیچد. علاوه براین، نوزادان عاشق جویدن اشیا هستند. بنابراین، بهتر است یک دستگاه بی سیم خریداری کنید یا آن را در مکانی که برای کودک قابل دسترس نیست نصب کنید تا نتواند به سیم برسد.

پتو و روکش

یک پتو نیز به همان دلایلی که بالشت ها و محاقظ های تختخواب آسیب پذیرند، در لیست موارد ممنوع قرار دارد. آنها می توانند منجر به کمبود هوا و گرم شدن بیش از حد بدن کودک شوند. به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به حداکثر 18 ماهگی کودک نباید هیچ چیز اضافی در گهواره وجود داشته باشد تا خطرات را به حداقل برسانید و از ایمنی خواب کودک اطمینان حاصل کنید.

در عین حال، پیچیدن صحیح کودک در پتو برای نوزاد تا 2 ماهگی منعی ندارد و واقعا خواب آرام کودک بی قرار را تقویت می کند. در موارد دیگر، اگر نگران این هستید که آیا کودک شما احساس سرما می کند، به یاد داشته باشید که انواع لباس های خواب مناسب را جایگزین پتو کنید.

اسباب بازی هایی که با باتری کار می کنند

باتری ها یک جسم خارجی شیمیایی هستند و در صورت بلعیدن، فقط در عرض 2 ساعت، مری کودک را می سوزاند و منجر به جراحی و عوارض سلامتی می شود. اگر باتری ها در بینی یا گوش قرار بگیرند، این نیز می تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. به دلیل این خطرات، باتری ها هرگز نباید در دست کودک باشند. در مورد اسباب بازی ها و دستگاه های باتری دار، اطمینان حاصل کنید که باتری ها به طور ایمن در داخل آن ها محکم شده اند و کودک نمی تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

وسایل ناپایدار

مبلمان اتاق کودک باید ایمن باشد تا از حوادث جلوگیری شود. ما نه تنها در مورد وسایل بزرگ مانند کمد که کودک می خواهد از آن بالا برود، بلکه در مورد آینه ها و همچنین تلویزیون و تجهیزات دیگری که به راحتی می توانند سرنگون شوند صحبت می کنیم.

برای کاهش خطرات، وسایل با پایه های پهن و محکم را انتخاب کنید و از انواع پایه های دیواری استفاده کنید. اسباب بازی یا چیزهای جذاب دیگر را روی وسایل که ممکن است کودک شما را وادار به بالا رفتن روی آن کند، نگذارید.

شمع معطر و خوشبو کننده هوا

بدیهی است که شمع های معطر و خوشبو کننده های هوا حاوی مواد شیمیایی هستند. اگر گردش هوا کافی نباشد، می توانند دستگاه تنفسی بزرگسالان، به ویژه در افراد مستعد آلرژی و آسم را تحریک کنند. بنابراین، به طور کلی توصیه می شود از استفاده از محصولات معطر در داخل مهد کودک یا محیط خواب نوزادان خودداری کنید. ریه های آنها هنوز در حال رشد است و قرار گرفتن در معرض مواد تحریک کننده آئروسل هیچ مزیتی نخواهد داشت.

اگر واقعاً باید از شر بوی نامطبوع خلاص شوید، حداقل کودک را از اتاق خارج کرده و ایجاد هوای تازه را تأمین کنید.

اسباب بازی هایی با خز یا پشم بلند

جدا از دلایل موجود در بالشت، نباید اسباب بازی های بزرگ را در گهواره کودک بگذارید، هنگام انتخاب اسباب بازی کودک باید جنبه های زیر را نیز در نظر داشته باشید:

چشم و بینی یک اسباب بازی باید با نخ به آن متصل شود. پاره شدن و بلعیدن دکمه ها بسیار آسان است و احتمالا کودک ابتدا این کار را انجام می دهد.
خز یا پشم باید با رنگ ایمن رنگ شود یا اصلا رنگ نباشد.
به درزها توجه کنید: اسباب بازی باید خیلی محکم دوخته شود تا موادی که عروسک از آن پر شده، به دهان کودک نرود.
همین مورد در مورد مواد اسباب بازی نیز صدق می کند. با وجود جذابیت یک شیر با پشم بلند، بهتر است تا زمانی که کودک شما به سن خاصی نرسد از خرید آن خودداری کنید. علاوه براین، موهای اسباب بازی دیر یا زود شروع به ریزش می کنند و مطمئناً در چشم ها، بینی یا دهان کودک خواهند رفت.

برای ایمنی بیشتر، بهتر است اسباب بازی های تخصصی در اندازه کوچک را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوزادان طراحی شده باشد.

ما مطمئن هستیم که والدین باتجربه ای در بین خوانندگان این مقاله وجود دارند. چه چیز دیگری در مورد اشیا معمولی به مادران و پدران آینده ما توصیه می کنید؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد