اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راه های تقویت استقامت بدن بعد از قرنطینه

همانطور که آرام آرام از خانه هایمان خارج می شویم و به دفتر خود می رویم، متوجه می شویم که استقامت لازم برای انجام این کار وجود ندارد.

به گزارش سایت طلا،همانطور که آرام آرام از خانه هایمان خارج می شویم و به دفتر خود می رویم، متوجه می شویم که استقامت لازم برای انجام این کار وجود ندارد. وقت آن است که خود را تقویت کنیم - ما فقط باید قدم های کوچکی برداریم تا به مقاومتی که می خواهیم برگردیم و این کار را به صورت سیستماتیک انجام دهیم.

"COVID-19" و "در خانه بمان" برخی از کلمات پرطرفدار از سال گذشته است. همه گیری مداوم، تغییرات شدیدی در سبک زندگی ما ایجاد کرده و بدین ترتیب، به طور غیر مستقیم بر سلامتی جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد. ما از کار در دفتر به میزهای خانه مان، از غذا خوردن در رستوران ها به غذا خوردن در خانه، از تمرین روزانه در باشگاه به انجام کارهای روزمره خانه منتقل شدیم - و حرکات ما محدود می شود. در حالی که بسیاری از افراد هستند كه راهی برای ورزش روزمره و رعایت الگوی غذایی سالم پیدا می كنند، اما برای بیشتر ما فقط نشستن، خوردن خوراكی های خوشمزه و ماندن در خانه بود، كه به دلیل عجله در زندگی روزمره، آنها را از دست داده بودیم. امروز، هنگامی که به آرامی از خانه های خود خارج می شویم، و دفتر خود می رویم، متوجه می شویم که استقامت لازم برای انجام این کار وجود ندارد. ما به راحتی خسته می شویم و احساس می کنیم باید از نظر روحی و جسمی به خودمان فشار بیاوریم و بدون تلاش اضافی آنچه را که قبلاً انجام می دادیم انجام دهیم. اما عصبانی نشوید! وقت آن است که خود را تقویت کنیم - فقط باید قدم های کوچکی برداریم تا به مقاومتی که می خواهیم برگردیم و این کار را به صورت سیستماتیک انجام دهیم.

در اینجا روش های ساده ای برای تقویت مقاومت بدن وجود دارد:

1= در زمان مناسب بخورید

این یک تفاوت در سیستم بدن ما است که ارتباط نزدیکی با ساعت خورشیدی دارد. زمان وعده های غذایی خود را تنظیم کنید. غذا خوردن در ساعات منظم به این معنی است که سطح انرژی ثابت می ماند و سطح آن از اوج به پایین نمی رود. این به ریتم بدن شما کمک می کند تا آرام شود. هورمون ها را متعادل می کند و انرژی شما را حفظ می کند.

2= غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید
یکی از بهترین اتفاقاتی که در قرنطینه اتفاق افتاد، این بود که ما در حال خوردن غذای تازه خانگی با مواد اولیه تازه بودیم. ما یاد گرفتیم که در خانه پیتزا و برگر درست کنیم اما با مواد تازه و سالم. هر غذایی که نزدیک به شکل طبیعی آن باشد و فصلی باشد، برای سلامتی شما بهتر است. غذاهای غنی از مواد مغذی باعث سلامتی می شود، در حالی که غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده کالری خالی به شما می دهند و شما را بی انرژی می کنند. غذاهای تخمیر شده باکتری های خوبی اضافه می کنند که روده ما را سالم نگه می دارد و جذب مواد مغذی را نیز کارآمد می کند.

3= بنوشید، بنوشید و مقدار زیادی آب بنوشید
ما در گرما هستیم و نیاز به آبرسانی داریم. کم آبی ما را خسته می کند. بنابراین، باید مایعات کافی مصرف شود و یک لیوان آب بهترین گزینه است. اما اگر نوشیدن آب یکنواخت است، می توانید آب لیمو تازه، آب نارگیل و چای سرد تازه بنوشید. هنگام خوردن غذا، از نوشیدنی های سنتی تابستانی استفاده کنید و مصرف کافئین را به حداقل برسانید!

4= آجیل و دانه ها را در رژیم خود بگنجانید
آجیل و دانه ها در گرما مفید هستند. می توانید به نوشیدنی های تابستانی خود آجیل اضافه کنید. ما فقط به یک اونس آجیل و دانه در روز نیاز داریم - یعنی 15-20 بادام. همچنین یک عدد گردو و یک قاشق چای خوری انواع دانه ها. آجیل ها چربی های سالم، فیبر، پروتئین و از همه مهمتر آنتی اکسیدان ها را به بدن اضافه می کنند که به عنوان پاک کننده رادیکال های آزاد در سیستم ما شناخته می شوند. همچنین برای تقویت ایمنی بدن بسیار عالی هستند.

5= بازگشت به ورزش

کسانی که ورزش می کردند و الان این کار را انجام نمی دهند، باید دوباره ورزش کردن را شروع کنند. مهم نیست که وقتی قرنطینه شروع شد چه شکلی بودید، شما باید از اول شروع کنید. سریعاً به سطح بالای ورزش برنگردید - به آرامی خودتان را به آن سطح برسانید. کسانی که سطح متوسطی از ورزش را حفظ کرده اند، می توانند به سطح بعدی بروند، اما به تدریج.

با وجود این پیشنهادات، حداقل تماس اجتماعی همراه با شستشوی مکرر دست و ضدعفونی کننده همچنان باید حفظ شود. ما زندگی عادی خود را پس خواهیم گرفت اما عادات خوبی که طی این دوران کسب کردیم مانند داشتن غذاهای خانگی، کشف مجدد غذاهای سنتی، بهداشت دست و بدن، گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و مدتی آرام نشستن را فراموش نکنیم. برای هر ابر یک پوشش نقره ای وجود دارد و خورشید پس از هر شب تاریک می درخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد