اونس طلا2343.99
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

داروهای خانگی برای کنترل کلسترول

محققان می گویند، کاهش سطح بالای کلسترول یا می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی و سکته قلبی را کاهش دهد.

به گزارش سایت طلا،محققان می گویند، کاهش سطح بالای کلسترول یا می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی و سکته قلبی را کاهش دهد.

کم تحرکی و وابستگی ما به غذای فرآوری شده و بسته بندی شده، کلسترول بالا را به یک مشکل رایج در این روزها تبدیل کرده است. و این فقط رژیم غذایی ما نیست، بلکه حتی چاقی و استرس نیز ممکن است احتمال کلسترول بالا را افزایش دهد. طبق تحقیقی که در ژورنال آترواسکلروز منتشر شده است، محققان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که میزان کلسترول باقیمانده در خون بزرگسالان به میزان کلسترول LDL “بد” است. سه نوع کلسترول در خون وجود دارد - کلسترول باقیمانده یا "کلسترول زشت"، کلسترول LDL یا "کلسترول بد" و کلسترول HDL یا "کلسترول خوب". "نتایج ما نشان می دهد که میزان کلسترول باقیمانده در خون دانمارکی های بزرگسال به میزان کلسترول بد LDL است. یک استاد دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت ما قبلاً نشان داده ایم که کلسترول باقیمانده به اندازه کلسترول LDL در رابطه با افزایش خطر سکته قلبی و مغزی مهم است، و بنابراین، این یک پیشرفت نگران کننده است ".
یافته های این مطالعه بر اساس داده های عمومی جمعیت کپنهاگ، یک نظرسنجی از جمعیت دانمارک با مجموع 140،000 شرکت کننده است. این مطالعه نشان می دهد که کلسترول باقیمانده ممکن است بیشتر از کلسترول LDL، کلسترول به اصطلاح "بد"، در برابر بیماری های قلبی عروقی مسئول باشد. محققان کشف کردند که از سن 20 سالگی تا 60 سالگی میزان کلسترول باقیمانده در خون به طور مداوم افزایش می یابد و برای بسیاری از افراد تا پایان عمر در سطح بالایی باقی می ماند. وی ادامه داد: "مطالعات قبلی از جمعیت کپنهاگ نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی عامل اصلی میزان بسیار بالای کلسترول باقی مانده در خون دانمارکی های بزرگسال است. علاوه بر این، دیابت، ژن های ارثی و عدم ورزش در این امر نقش دارند." MD Mie Balling، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید یافته های این مطالعه به این واقعیت اشاره دارد که جلوگیری از سکته قلبی و سکته مغزی فقط به کاهش کلسترول بد LDL بستگی ندارد، بلکه همچنین به کاهش کلسترول باقی مانده و تری گلیسیریدها بستگی دارد.

داروهای خانگی برای مدیریت سطح کلسترول

1= سیر

سیر که معمولاً در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان تقویت کننده سلامتی شناخته شده است. سیر از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیسم گوگرد مانند آلیسین ، آئائین-اتیلسیستئین و دیال سولفید تشکیل شده است. گفته می شود که این ترکیبات گوگردی عناصر موثری هستند که خاصیت درمانی را به سیر اعطا می کنند. تعدادی از مطالعات علمی ثابت کرده اند که سیر در کاهش قابل توجه کلسترول باقی مانده و LDL موثر است. مصرف روزانه 1 تا 2 حبه سیر می تواند سطح کلسترول شما را تا 9٪ کاهش دهد.

سیر

2= چای سبز

بیشترین مایعی که بعد از آب مصرف می شود چای سبز است که منبع غنی از پلی فنل است. این ترکیبات فواید بی نظیری برای سلامتی بدن انسان فراهم می کنند. چای سبز بالاترین غلظت پلی فنول ها را دارد که نه تنها باعث کاهش کلسترول باقی مانده و LDL بلکه باعث افزایش کلسترول HDL می شود. یک مطالعه بر اساس جمعیت نشان داد مردانی که چای سبز می نوشیدند در مقایسه با کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی کردند، سطح کلسترول پایین تری داشتند. دو تا سه فنجان چای سبز تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

چای سبز

3= تخم گشنیز

از تخم گشنیز برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در میان این فواید طولانی، کاهش کلسترول بد یکی از فواید آن است. تخم گشنیز دارای بسیاری از ویتامین های اصلی مانند اسید فولیک، ویتامین A و بتاکاروتن و از همه مهمتر ویتامین C است.

تخم گشنیز

4= تخم شنبلیله

از تخم شنبلیله، از زمان بسیار قدیم به عنوان یک ادویه محبوب آشپزی، طعم دهنده و یک گیاه دارویی استفاده می شده است. تخم شنبلیله غنی از ویتامین E است و دارای خواص ضد دیابت، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. ساپونین های موجود در شنبلیله به حذف کلسترول از بدن کمک می کند و فیبر آن به کاهش سنتز در کبد کمک می کند. روزانه نصف تا 1 قاشق چای خوری تخم شنبلیله توصیه می شود.

تخم شنبلیله

5= آملا

یکی از غنی ترین منابع ویتامین C و ترکیبات فنلی علاوه بر مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. از میوه آملا برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده است. مطالعه ای که در مجله Pharmacology منتشر شده است، مقایسه اثر داروهای کاهش دهنده کلسترول در برابر آملا را نشان می دهد. مصرف روزانه آملا نه تنها میزان کلسترول باقی مانده و بد را کاهش می دهد، بلکه آسیب ناشی از اکسیداسیون را نیز کاهش می دهد. روزانه می توان یک تا دو میوه آملا مصرف کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد