اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویروس کرونا در هوا است؛ کارشناسان 10 دلیل در این زمینه را ارائه می دهند

ویروس کرونا 140،531،290 نفر را تحت تأثیر قرار داده و باعث کشته شدن 3،012،206 نفر در سراسر 219 کشور و جهان شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از worldometers.info، ویروس کرونا 140،531،290 نفر را تحت تأثیر قرار داده و باعث کشته شدن 3،012،206 نفر در سراسر 219 کشور و جهان شده است.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله لنست منتشر شده است، سارس، ویروسی است که باعث بیماری ویروس کرونا شده (Covid-19) و عمدتا از طریق هوا منتقل می شود. "شواهد ثابت و محکمی وجود دارد که نشان می دهد سارس از طریق هوا منتقل می شود. اگرچه سایر مسیرها نیز می توانند کمک کنند، اما ما معتقدیم که مسیر هوایی، اصلی ترین خواهد بود.

تیم متخصصان به سرپرستی دانشگاه تریشا گرین هالگ دانشگاه آکسفورد، تحقیقات منتشر شده را مورد بررسی قرار داده و 10 مدرک برای اثبات غلبه هوا شناسایی کردند.

کارشناسان با اشاره به اینکه وقایع بسیار گسترده انتقال قابل توجهی از ویروس سارس را تشکیل می دهند، گفتند: "چنین رویدادهایی ممکن است عامل اصلی همه گیری باشد. "تجزیه و تحلیل دقیق رفتارها و فعل و انفعالات انسانی، اندازه اتاق، تهویه و سایر متغیرها در کنسرت ها، کشتیرانی، کشتارگاه ها، بیمارستان ها و امکانات رفاهی، الگوهایی را نشان داده است. به عنوان مثال انتقال از راه دور که در زیر بحث شده است، مطابق با گسترش سارس در هوا است که نمی تواند به اندازه کافی توسط ترشحات تنفسی یا اقلام ناقل بیماری توضیح داده شود."

آنها گفتند انتقال سارس بین افراد در اتاق های مجاور، هرگز در هتل های قرنطینه ثبت نشده است. آنها اضافه كردند: "از نظر تاريخي، اثبات انتقال دوربرد، فقط با ارتباط جامعه امکان پذير است."

به گفته کارشناسان، انتقال بدون علامت سارس از افرادی که سرفه یا عطسه ندارند احتمالا "حداقل یک سوم و شاید تا 59٪ از کل انتقال در جهان را تشکیل می دهد و یک روش اساسی است. ویروس در سراسر جهان گسترش یافته است."

انتقال سارس در محیط فضا بسته بیشتر از فضای باز است و با تهویه داخلی، میزان قابل توجهی از احتمال کاهش می یابد. آنها اضافه كردند: "هر دو آزمایش از یک مسیر انتقال، عمدتا هوا را پشتیبانی می كنند." "پنجم، عفونت های بیمارستانی در سازمان های بهداشتی ثبت شده را به خود اختصاص داده است، جایی که اقدامات احتیاطی دقیق در تماس و استفاده از تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) وجود داشته است تا برای محافظت در برابر ترشحات استفاده می شود اما در معرض آئروسل نیست."

به عنوان مدرک ششم، متخصصان می گویند سارس زنده در هوا شناسایی شده است. در آزمایش های آزمایشگاهی، سارس تا 3 ساعت با نیمه عمر 1/1 ساعت در هوا معلق ماند. سارس زنده در نمونه های هوا از اتاق های اشغال شده توسط بیماران کرونایی در غیاب روش های مراقبت های بهداشتی، تولید کننده آئروسل 13 و نمونه های هوا در اتومبیل فرد آلوده شناسایی شد".

آنها همچنین گفتند كه مطالعات دیگر نتوانسته اند سارس زنده را در نمونه های هوا به دست آورند و گفتند كه به چند دلیل نمونه برداری از ویروس منتقل شده در هوا از نظر فنی خیلی سخت است. آنها گفتند كه اثربخشي محدود برخي روش هاي نمونه برداري براي جمع آوري ذرات ريز، خشک کردن ويروس در هنگام جمع آوري، آسيب ويروس ناشي از نيروهاي ضربتی، تجمع مجدد ويروس در حين جمع آوري و احتباس ويروس در دستگاه هاي نمونه برداري از جمله اين روش هاست.

بر اساس این مطالعه، سارس در فیلترهای هوا و مجاری ساختمانی در بیمارستانهای دارای بیماران کرونا شناسایی شده است زیرا محققان خاطر نشان کردند که فقط با استفاده از مواد آئروسل می توان به چنین مکانهایی دسترسی و آنها را تمیز کرد. آنها بعنوان هشتمین مدرک خود، مطالعات مربوط به حیوانات آلوده در قفس را که از طریق مجرای تنفسی هوا به حیوانات دیگر آلوده نشده در قفس، انتقال دادند، ذکر کرده اند. انتقال سارس "فقط با استفاده از مواد آئروسل به اندازه کافی، قابل کنترل است."

کارشناسان گفتند: نهم، هیچ مطالعه ای بر اساس دانش ما، شواهد قوی و سازگاری برای رد فرضیه انتقال سارس با هوا را ارائه نکرده است. برخی از افراد وقتی هوای مشترک را با افراد آلوده دریافت می کنند از ابتلا به بیماری ویروس کرونا اجتناب کرده اند، اما این شرایط را می توان با ترکیبی از عوامل توضیح داد. آنها گفتند، این عوامل شامل تغییر در میزان ریزش ویروس بین افراد مبتلا با چندین مرتبه اندازه و شرایط مختلف محیطی (به ویژه تهویه) است.

آنها گفتند كه شواهد محدودی برای حمايت از ساير راه های انتقال (ترشحات تنفسي) وجود دارد. "سهولت عفونت بین افراد نزدیک به یکدیگر به عنوان اثبات انتقال سارس از ترشحات تنفسی ذکر شده است. با این حال، انتقال نزدیکی در بیشتر موارد همراه با عفونت از راه دور برای چند نفر در هنگام تقسیم هوا به احتمال زیاد با رقیق سازی آئروسل های بازدم با فاصله از فرد آلوده توضیح داده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد