اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 کاری که برای کنترل دیابت کافیست

وقتی که دیابت دارید، تنها هدف و اولین هدف این است که دیابت را به کنترل در آورید. در اینجا کارهای ساده‌ای را که می‌توانید با انجام آنها دیابت را به کنترل خود در آورید.

به گزارش سایت طلا وقتی که دیابت دارید، تنها هدف و اولین هدف این است که دیابت را به کنترل در آورید. در اینجا کارهای ساده‌ای را که می‌توانید با انجام آنها دیابت را به کنترل خود در آورید.

تمرین ورزشی

تمرین‌های ورزشی فیزیکی به شما کمک می‌کند حس بهتری داشته باشید. همچنین فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند حساسیت بدن شما را به انسولین افزایش می‌دهد که این به آن معنی است که بدن شما بهتر قند خون را کنترل می‌کند. بنابراین قند خون شما ثابت می‌شود و دیابت خود را می‌توانید کنترل کنید. ضمنا فعالیت‌های ورزشی می‌تواند باعث شود کمتر احساس خستگی و کم حوصلگی کنید.

اگر خیلی بدن فعالی ندارید، بهتر است همین حالا شروع کنید. یک برنامه روزانه برای ورزش داشته باشید و سعی کنید هر روز به اندازه کافی فعالیت داشته باشید. همچنین تمرین‌های آیروبیک و فعالیت‌های مثل پیاده روی تند می‌تواند بسیار عالی باشد.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

دیابت نباید باعث شود که شما از خوردن غذاهای مختلف و خوشمزه اجتناب کنید. مواد غذایی مختلفی که برای کنترل دیابت مناسب است شامل:

مارچوبه
کلم بروکلی
هویج
گل کلم
سالاد سبزیجات
کدو تنبل

البته به یاد داشته باشید که موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

لوبیاها
توت‌ها
گوشت سفید
آجیل‌ها
لبنیات کم چرب
سیب زمینی شیرین

هر روز باید سه بار وعده غذایی مصرف کنید و میان آنها هم میان وعده‌های مناسبی هم مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید و از مصرف شکر پرهیز کنید. اگر شما از یک عادت غذایی منظم پیروی کنید به راحتی دیابت را کنترل کنید.

استرس را کم کنید

اگر شما اضطراب زیادی دارید، احتمالا کمتر آب می‌نوشید، کمتر فعالیت می‌کنید و به رژیم غذایی خود توجه نمی‌کنید. استرس قند خون را افزایش می‌دهد، حساسیت شما را به انسولین کاهش می‌دهد و این به آن معنی است که قند خون در اختیار سلول‌ها قرار نمی‌گیرد و بیشتر در خون گردش می‌کند.

مطالعاتی که دانشمندان در این خصوص داشته‌اند، افراد دارای دیابت نوع 1 استرس بیشتری نسبت به افراد عادی دارند که اگر آن را کنترل نکنند، فشار بیشتری را تحمل می‌کنند.

سیگار را ترک نکنید

عادت‌هایتان را اصلاح کنید و دیگر سیگار نکشید. ترک سیگار علاوه بر اینکه به صورت کلی سلامت شما را تامین می‌کند، به کنترل قند خون و دیابت نیز کمک می‌کند. اگر به سیگار عادت دارید مصرف آن را به مرور کم کنید تا در نهایت بتوانید آن را ترک کنید.

الکل را هم کنار بگذارید

اگر داروهای مخصوص به دیابت را مصرف می‌کنید احتمالا مصرف مقادیری از الکل می‌تواند قند خون شما را از کنترل خارج کند و حتی باعث ایجاد مشکلاتی در کبد شما شود؛ چراکه این ماده با داروهای دیابت تداخل دارد. بنابراین اگر عادت دارید الکل مصرف کنید باید آن را ترک کنید. به طور کُلی هر شخصی که بیشتر از یک بار در روز از الکل استفاده کند، با ریسک‌های مختلفی مواجه می‌شود اما کسانی که دیابت دارند نباید از هیچگونه نوشیدنی الکل داری استفاده کنند.

جزئیات را در نظر بگیرید

اگر تمام موارد را در نظر داشته باشید و جزئیات مختلف غذا، قند خون، فعالیت‌های فیزیکی، استرس و سایر بیماری‌های ممکن را به ذهن بسپارید، می‌توانید دیابت را کنترل کنید.

اگر سعی دارید وزن کم کنید همیشه رژیم غذایی خود را نگه دارید و برنامه روزانه صحیحی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم همه جزئیات مربوط به بیماری‌ها و رژیم خود را یادداشت کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد