اونس طلا2316.99
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

کانال سوئز، کشتی اورگرین را توقیف کرد تا با پرداخت 900 میلیون دلار غرامت آزاد شود

مصر، کشتی غول پیکر را که کانال سوئز را در ماه گذشته مسدود کرده بود، توقیف کرد. در حالی که مذاکرات بیش از 900 میلیون دلار غرامت مورد درخواست مقامات است.

به گزارش سایت طلا ،مصر، کشتی غول پیکر را که کانال سوئز را در ماه گذشته مسدود کرده بود، توقیف کرد. در حالی که مذاکرات بیش از 900 میلیون دلار غرامت مورد درخواست مقامات است.

دولت اهرام گیت روز سه شنبه در وب سایت خود گزارش داد: یک دادگاه در شهر اسماعیلیه، درخواست توقیف کشتی کمپانی اورگیون (Ever Given) را به دستور کار کانال سوئز تأیید کرد.

این اقدام مصر برای عوارض قانونی، پس از زمینگیر شدن کشتی در 23 مارس است که کانال را تقریباً یک هفته بست و بازارهای حمل و نقل را به هم ریخت. طبق پروژه ارائه شده زنجیره تأمین 44، انتظار می رود ورود کشتی های منتظر در هفته های آینده در بنادر بزرگ مانند سنگاپور و روتردام ادامه یابد.

اوساما ربیعی، مدیر اجرایی کانال سوئز، اواخر روز سه شنبه به یک شبکه تلویزیونی مصری گفت که مذاکرات با صاحبان کشتی و بیمه ها بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود به طول می انجامد، به خصوص با توجه به اینکه کشتی و کانتینرهای آن آسیب ندیده است.

بیمه کننده خسارات شخص ثالث کشتی، بیمه گذار UK P&I Club، در بیانیه ای روز سه شنبه گفت که صاحب ژاپنی کمپانی اورگیونEver Given) 916 میلیون دلار مطالبه دریافت کرده است.

در بیانیه ای آمده است: "علی رغم بزرگی ادعا که تا حد زیادی پشتیبانی نمی شد، مالکان و بیمه های آنها با حسن نیت با اداره کانال سوئز (SCA) مذاکره می کردند. در 12 آوریل، پیشنهادی با دقت به اداره کانال سوئز (SCA) برای تسویه ادعای آنها ارائه شد. ما از تصمیم بعدی اداره کانال سوئز (SCA) برای توقیف کشتی مایوس شده ایم."

بیمه گذار UK P&I Club همچنین گفت: "از اظهار نظر اداره کانال سوئز (SCA) مبنی بر اینکه کشتی تا زمان پرداخت غرامت در مصر نگهداری می شود ناامید شده و خدمه وی در این مدت قادر به ترک کشتی نیستند."

اداره کانال سوئز (SCA) گفته است كه جبران خسارت براي هزينه هاي ترانزيت، آسيب ديدن کانال در طي تلاش های نجات و هزينه تجهيزات و نيروي كار نياز است. محاسبه شده است که هر روز حدود 15 میلیون دلار هزینه حمل و نقل جریمه می شود.

بیمه گذار UK P&I Club گفت این ادعا شامل 300 میلیون دلار پاداش نجات و 300 میلیون دلار دیگر برای از دست دادن شهرت است.

بیمه گذار UK P&I Club گفت: "ادعای ارائه شده توسط اداره کانال سوئز (SCA) همچنین شامل عملیات حرفه ای نجات آنها نیست كه مالكان و متعهدین آنها انتظار دارند به طور جداگانه دریافت كنند. زمین منجر به هیچ گونه آلودگی و هیچ گونه صدمه ای نشده است. این کشتی پس از شش روز دوباره شناور شد و کانال سوئز بلافاصله عملیات تجاری خود را از سر گرفت."

اداره کانال سوئز (SCA) گفت: مذاکرات ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل کانال سوئز، در گفتگو با کانال تلویزیونی Mehwar مصر، گفت که صاحبان و بیمه گذارها نگفتند چه موقع یا چه مبلغی را پرداخت می کنند و ارقام خاصی را ذکر نکرده اند.

ربیع گفت:"ما برای آنها رقمی فرستادیم، آنها گفتند كه می خواهیم کمتر شود." "ما خرابی ها را ارسال کردیم، آنها گفتند که ما جزئیات بیشتری می خواهیم. ما برای آنها جزئیات تفصیلی را ارسال کردیم، اما تاکنون هیچ چیزی دریافت نکرده ایم".

ربیع مجددا تأكید كرد كه توقیف این کشتی یک رویه قانونی است كه به محض پرداخت غرامت آزاد می شود.

سخنگوی رئیس کمپانی اورگیون (Shoei Kisen Kaisha) از اظهار نظر در مورد غرامت در حالی که بحث و گفتگو با کانال سوئز در جریان است، خودداری کرد. این شرکت گفت که خدمه هنوز در کشتی هستند که اکنون در دریاچه بزرگ بیتر است. تقریبا در نیمه راه کانال سوئز.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد